در حال بارگذاری ...
با اعلام نام پنج اثر برگزیده

هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی به پایان رسید

با پایان هجدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان شمالی، دو نمایش خیابانی «انگشت کوچک» از فاروج و «عتیقه» از اسفراین و سه نمایش صحنه‌ای «شیرهای خان بابا سلطنه» از شیروان، «کارنان» از اسفراین و «زندگی او» از بجنورد، به عنوان آثار برگزیده معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خراسان شمالی، هجدهمین جشنواره تئاتر این استان، پس از رقابت 3 روزه میان 15 گروه نمایشی در بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی، با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

هیئت داوران متشکل از علیرضا استادی، رضا صابری و امین فرحی، آرای خود را به شرح زیر اعلام کردند: 

بخش خیابانی 

لوح تقدیر و جایزه نقدی به رضا ملازاده برای طراحی بروشور نمایش «انگشت کوچک» از فاروج تعلق گرفت.

از گروه موسیقی نمایش «سرافراز» به کارگردانی محمد یحیی آبادی از اسفراین با اهدای لوح و جایزه نقدی تقدیر به عمل آمد.

در بخش بازیگری زن، از مهسا کاظمی برای نمایش «به درد نخورها» از اسفراین، زهره دین پرور برای نمایش «انگشت کوچک» از فاروج و تینا نوری برای نمایش «عتیقه» از اسفراین، تقدیر به عمل آمد.

همچنین در بخش بازیگری زن، دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی از سوی هیئت داوران به مهسا کاظمی برای نمایش به «درد نخور ها» از اسفراین اهدا شد.

در بخش بازیگری مرد، دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به احسان یحیی‌آبادی برای نمایش «قرار» و «به درد نخورها » از اسفراین اهدا شد. 

در بخش کارگردانی و ایده، دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به حمید عابدی از فاروج  برای نمایش «انگشت کوچک» اهدا شد.

همچنین، هیئت داوران، نمایش‌های «انگشت کوچک» از فاروج و «عتیقه» از اسفراین را به عنوان آثار برگزیده در بخش خیابانی اعلام کرد.

بخش صحنه‌ای

حمیرا بیدوازی، موفق شد لوح تقدیر و جایزه نقدی را برای طراحی پوستر و بروشور نمایش «کار نان» از اسفراین از آن خود کند.

در بخش طراحی لباس، مریم نوروزی برای نمایش «من» از شهرستان شیروان موفق به دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی شد و دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی این بخش به محمد یحیی آبادی برای نمایش «طعم لذیذ سرباز» از اسفراین تعلق گرفت.

در  بخش موسیقی، لوح تقدیر و جایزه نقدی به کیهان حجتی برای نمایش‌های «زندگی او» و «افسانه بهرام» از بجنورد رسید و گروه موسیقی نمایش «شیرهای خان بابا سلطنه» از شیروان، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره و جایزه نقدی  را از آن خود کرد.

در بخش  طراحی گریم، لوح تقدیر و جایزه نقدی به گروه گریم نمایش «افسانه بهرام»  متشکل از جواد رمضانی و رویا پور قربان از بجنورد رسید.

لوح تقدیر و جایزه نقدی طراحی صحنه به احمد زعفرانی برای نمایش «گودال ابوفارس» از بجنورد اهدا شد و پیمان پری رخ نیز موفق شد دیپلم افتخار و تندیس جشنواره و جایزه نقدی برای طراحی صحنه نمایش «شیرهای خان بابا سلطنه» را از آن خود کند.

در بخش بازیگری زن، هیئت داوران از ستایش خاکشور، سحر پور زحمت و فائزه سیدی، بازیگران خردسال نمایش «شیرهای خان بابا سلطنه»، سوگند ایزانلو برای بازی در نمایش «من» از شیروان، عادله نبوی برای بازی در نمایش «افسانه بهرام» و آترینا خراسانیان از بجنورد با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر به عمل آورد.

همچنین دراین بخش، هیوا آرزومندنژاد برای بازی در نمایش «شیرهای خان بابا سلطنه» از شیروان موفق شد رتبه سوم بازیگری را از آن خود کند و  نگین مومنی برای  بازی در نمایش «راه پیموده نشده» از گرمه و آزاده حیدرزاده برای بازی در نمایش «زندگی او» از بجنورد به طور مشترک دوم شدند.

در بخش بازیگری مرد، لوح تقدیر و جایزه نقدی به صمد اسماعیل زاده برای بازی در  نمایش «من» از شیروان اهدا شد و مصطفی شکاریان برای بازی در نمایش «راه پیموده نشده» از گرمه و سید امیر حسین جان نثار برای بازی در نمایش «زندگی او»  از بجنورد به طور  مشترک سوم شدند.

جلال محمدزاده و سیدسعید موسوی برای بازی در نمایش «شیرهای خان بابا سلطنه» از  شیروان به طور مشترک دوم شدند و دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به محمد یحیی آبادی برای  بازی در نمایش «کارنان» از اسفراین رسید. 

در بخش نویسندگی، هیئت داوران، لوح تقدیر و جایزه نقدی را به حنا مقامی مقیم، نویسنده نمایش «طعم لذیذ سرباز» از اسفراین اهدا کرد و محمد یحیی آبادی، نویسنده نمایش «کارنان» از اسفراین و محمد حصاری، نویسنده نمایش «افسانه بهرام» از بجنورد به طور مشترک سوم شدند.

در بخش کارگردانی، مصطفی شکاریان برای نمایش «راه پیموده نشده» از گرمه و سیدمهدی کشمیری برای نمایش «زندگی او» از بجنورد به طور مشترک سوم شدند و زهرا بهادران توانست رتبه دوم کارگردانی را برای نمایش «شیرهای خان بابا سلطنه» از شیروان از آن خود کند.

هیئت داوران، در بخش صحنه‌ای، نمایش‌های «شیرهای خان بابا سلطنه» از شیروان، «کارنان» از اسفراین  و«زندگی او» از بجنورد را به عنوان  آثار برگزیده معرفی کرد. 

همزمان با آیین پایانی جشنواره تئاتر خراسان شمالی، به پاس سال‌ها فعالیت و تلاش در عرصه نمایش استان، از امین فرحی با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد. همچنین در این آیین از علی کشمیری، شهردار بجنورد برای همکاری و حمایت از جشنواره، تقدیر شد.

هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی از  9 تا 11 آبان در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی و با حضور 15 گروه نمایشی به دبیری احسان کمالی در تماشاخانه شمس و تالار گلشن بجنورد برگزار شد. 




مطالب مرتبط

داور هجدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان شمالی:

علیرضا استادی: ادب فرهنگی و هنری و احترام به پیشکسوتان را فراموش نکنیم
داور هجدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان شمالی:

علیرضا استادی: ادب فرهنگی و هنری و احترام به پیشکسوتان را فراموش نکنیم

علیرضا استادی داور هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی از ظرفیت های خراسان شمالی و هنر پرور بودن این خطه در دل کارگاه سخن گفت و با توجه به وجود استعداد های جوان و شور و شعف موجود و نیروهای جوان از حاضران خواست تا ادب فرهنگی و هنری و احترام به پیشکسوتان را در هر مرحله ای از فعالیت ...

|

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در آیین آغازین جشنواره تئاتر  خراسان شمالی مطرح کرد:

جشنواره تئاتر، صدای رسای هنرمندان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در آیین آغازین جشنواره تئاتر خراسان شمالی مطرح کرد:

جشنواره تئاتر، صدای رسای هنرمندان

تقی صادقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در آیین آغازین هجدهمین جشنواره تئاتر استان با اشاره به حملات اسرائیل و کشتار وسیع و نسل کشی مردم مظلوم غزه، جشنواره تئاتر را صدای رسای هنرمندان در دفاع از مردم مظلوم غزه خواند.

|

با ادای احترام به مقام شامخ شهید گمنام استان

چراغ هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی روشن شد
با ادای احترام به مقام شامخ شهید گمنام استان

چراغ هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی روشن شد

صبح امروز با ادای احترام هنرمندان تئاتر و کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با نثار گل به مقام شامخ شهید گمنام در اداره کل، چراغ هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی روشن شد و اثر نمایشی «زندگی او» به کارگردانی «سید مهدی کشمیری» در پلاتوی شمس بجنورد روی صحنه رفت

|

در گفت و گو با یکی از داوران جشنواره هجدهم مطرح شد:

رضا صابری: لازمه ارتقای تئاتر خراسان شمالی، متن خوب است
در گفت و گو با یکی از داوران جشنواره هجدهم مطرح شد:

رضا صابری: لازمه ارتقای تئاتر خراسان شمالی، متن خوب است

رضا صابری از داوران هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی از اهمیت جشنواره و چالش ای پیش روی هنرمندان تئاتر سخن گفت و لازمه ارتقای تئاتر خراسان شمالی را وجود متون خوب نمایشی عنوان کرد و خواستار نگاه حمایتی متولیان امر از هنر نمایش شد.

|

هم‌زمان با نخستین اجرای جشنواره رقم خورد؛

«جمشید داورپناه» روی سن تقدیر
هم‌زمان با نخستین اجرای جشنواره رقم خورد؛

«جمشید داورپناه» روی سن تقدیر

هم‌زمان با نخستین اجرای نمایش جشنواره هجدهم با عنوان «زندگی او» به کارگردانی «سید مهدی کشمیری» از «جمشید داورپناه» پیشکسوت تئاتر استان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی تقدیر شد.

|

داوران جشنواره هجدهم

هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی داوران خود را شناخت
داوران جشنواره هجدهم

هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی داوران خود را شناخت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خراسان شمالی؛ احسان کمالی دبیر هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی داوران این دوره را معرفی کرد. علیرضا استادی ، رضا صابری و امین فرحی آثار جشنواره هجدهم را انتخاب می کنند. ...

|

گفت و گو با عضو هیئت انتخاب آثار جشنواره تئاتر استان خراسان شمالی

پژمان شاهرودی: هنرمندان جوان نیازمند آموزش و سازماندهی هستند
گفت و گو با عضو هیئت انتخاب آثار جشنواره تئاتر استان خراسان شمالی

پژمان شاهرودی: هنرمندان جوان نیازمند آموزش و سازماندهی هستند

پژمان شاهوردی عضو هیئت انتخاب آثار هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی اگر چه ظرفیت های تئاتر در خراسان شمالی را بالفعل می داند که برای بالقوه شدن نیازمند آموزش اساسی در بخش های مختلف است، اما با بررسی آثار از نبود خط کارگردانی در آثار ارائه شده، بهره نگرفتن از متن های خوب و ...

|

نظرات کاربران