در حال بارگذاری ...

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی

تقی صادقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در پیامی به هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی این رویداد را فرصتی کم نظیر برای هم افزایی و انتقال تجربیات میان هنرمندان خواند

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خراسان شمالی؛ تقی صادقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی پیامی را  برای هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی منتشر کرد.

در متن این پیام آمده است: «تئاتر و نمایش یکی از اصیل‌ترین هنرهای ما برای انتقال مفاهیم و ارزش‌هاست؛ هنری که اگر بتوانیم از ظرفیت‌های آن به خوبی استفاده کنیم، به طور قطع اثرات آن در جامعه جاری و ساری خواهد شد. از این روی جشنواره تئاتر استان، فرصتی کم‌نظیر جهت هم‌افزایی بیشتر و انتقال تجربیات و عاملی برای ایجاد تعامل میان هنرمندان و رقابت سالم در تولید آثار فاخر نمایشی است. در بخش دیگری از این پیام آمده است، آثار ارائه شده در یک جشنواره، حاصل تلاش و فعالیت یک ساله هنرمند است و می بایست به توانمند سازی بهتر و بیشتر فعالان این حوزه بیانجامد. بسیار خرسندیم که فرصتی دست داد تا بار دیگر جمعی از هنرمندان و اهالی تئاتر استان گردهم می آیند و این اتفاق را برای رشد فضای تئاتر استان به فال نیک می‌گیریم، زیرا هنر و هنرمند ابزارهایی برای تعالی، رشد و تربیت جامعه هستند و باید این ابزار قدرتمند را برای نفوذ در بین آحاد مردم و اثر گذاری بیشتر تقویت کنیم. هنرمندان با حضور خود در جشنواره تئاتر استانی، ضمن ارائه توانمندی های خود، آثارشان را در معرض نقد قرار خواهند داد که به طور قطع می تواند در پربار تر شدن و حرفه ای تر شدن آثارشان نقش آفرین باشد. در بخش دیگری از این پیام آمده است، امروز زمان آن رسیده است تا هنرمندان نمایش رسالت بزرگ انسانی خویش را محقق سازند و با زبان نمایش گرد هم آیند و با تولید آثاری شایسته، فریاد بلند نفرت و انزجار خود را با زبان رسا و نافذ هنر به گوش جهان و جهانیان برسانند و نگذارند صدای انسان های مظلوم فلسطین و غزه به محاق رود. این پویایی و رشد را قدر می‌نهم، بر خود به عنوان عضوی کوچک از این خانواده بزرگ می‌بالم و به گرمی و با مهر قدردان اصحاب صدیق این دوره از جشنواره هستم.:




نظرات کاربران