در حال بارگذاری ...

هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان‌شمالی آغاز شد

جشنواره هفدهم با به صحنه رفتن اثر نمایشی «ارابه مرگ» آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خراسان‌شمالی؛ نخستین روز از جشنواره۴ اثر نمایشی به صحنه رفت و نمایش «ارابه مرگ» به کارگردانی «مهدی میرآخورلو» از بجنورد، نخستین اثری بود که در تماشاخانه شمس ساعت 9 و 30 دقیقه اجرا شد.

براساس این گزارش؛ در نمایش «ارابه مرگ» محمد سالار علی آبادی، سید امیرپویا ناظر آستانه، رقیه حیدری، زهرا ایزانلو، سید احمد احمدی، امیرحسین نیستانی و نازنین تقوی به هنرنمایی پرداختند.

بنابراین گزارش؛ عده ای بیمار روانی در تیمارستان دچار تشویش های ذهنی می شوند در این میان عواملی باعث اختلال در زندگی آن ها می شوند و... داستان نمایش ارابه مرگ می باشد.

همچنین سه نمایش «مرگ بر مرگ» به کارگردانی «مریم احمدی» از اسفراین ساعت 13 و 30 دقیقه، «مهمانی انگشتها» به کارگردانی «طاهره رنجبر» از بجنورد ساعت 17 و 30 دقیقه و «میزان» به کارگردانی «امیر حصاری» از بجنورد ساعت 21 و 30 دقیقه در نخستین روز هفدهمین جشنواره برای علاقمندان به صحنه رفت.

این گزارش حاکی است؛ برگزاری سه کارگاه آموزشی با تدریس «سیروس همتی» از اساتید برجسته کشوری هم به عنوان برنامه های جنبی این جشنواره به شمار می رود که اول و دوم آذرماه ساعت ۱۹ و سوم آذرماه ساعت ۱۶ در آمفی تئاتر مجموعه ایثار بجنورد برگزار می شود.

گفتنی است؛ آیین اختتامیه و معرفی و تجلیل از نفرات برتر هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی سوم آذرماه  ساعت ۱۸و ۳۰ دقیقه با حضور مسئولان کشوری و استانی در تالار مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد برگزار خواهد شد.

 

 




نظرات کاربران