در حال بارگذاری ...
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تاکید کرد:

هنر باید در خدمت جامعه باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی گفت: هنرمندان می بایست در فعالیت ها و تولید آثار خود دین، انقلاب و مردم را با هم ببینند در واقع هنر باید در خدمت مردم باشد و مسائل روز جامعه را به تصویر بکشند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خراسان‌شمالی، حجت الاسلام والمسلمین «رضا نوری» در دیدار با اعضای ستاد اجرایی هفدهمین جشنواره تئاتر استان با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر باطن دینی و انقلابی دارد، افزود: باید این روح در تمام کارهای هنری دیده شود، انقلاب و دین همه مباحث اجتماعی،آسیب ها، مشکلات مردم و تعالی را در درون خود دربر می‌گیرد و باید حواسمان باشد که این باطن و این روح از بین نرود. 

وی با اشاره به اینکه استان خراسان شمالی دارای ظرفیت ها و استعدادهای خوبی در همه حوزه ها به ویژه حوزه فرهنگ و هنر است، خطاب به مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: افراد جوان را شناسایی و جذب کنید به خصوص از مدارس و هنرستان‌ها استعدادیابی شروع کنید تا شاهد برگزاری برنامه های بهتر و با شکوه تر با حضور هنرمندان فعال، توانمند و باشیم.

وی ادامه داد: هنر باید در خدمت جامعه باشد، زبان هنر باید زبان مردم باشد که بتوان با آن با جامعه و مردم چه آنکه در حاشیه شهر زندگی می‌کند ارتباط برقرار کرد و به نحو مطلوب از آن بهره گیری کنند.

«حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری» گفت: هنرمند باید سه چیز را خوب بفهمند، اول دین را که عقیده این ملت و مردم است و ۱۴۰۰ سال است که رشد کرده و قدم به قدم جلو آمده، دوم انقلاب و منافع نظام اسلامی را بفهمد تا در چهارچوب این نظام فعالیت کنند و سوم درد مردم را بفهمد و با زبان‌ هنر به تصویر بکشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی در انتها خاطر نشان کرد: هنر را به دل مردم ببرید و سعی کنید اجراها و اکران‌ها بصورت مردمی باشد تا بتوان بسیاری از مفاهیم و فرهنگ سازی ها را به زبان هنر منتقل کرد.

حجت الاسلام «نوری» ضمن ابراز خرسندی از برگزاری هفدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان شمالی از دست اندرکاران برگزاری این جشنواره تقدیر و تشکر کرد.

«مسعود  مرواری» دبیر هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی، در این دیدار گزارشی از اقدامات و روند برگزاری هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی ارائه نمود و اظهار کرد: گرو‌ه‌های شرکت در این دوره از جشنواره، گروه‌های سنی جوان تشکیل می‌دهند تا در کنار پیشکسوتان بتوانند روزهای خوبی را برای تئاتر استان رقم بزنند.

وی ادامه داد: آثار راه یافته به جشنواره با نگاه به انقلاب اسلامی، دفاع‌مقدس و آسیب‌های اجتماعی است که در این رابطه رقابت خوبی هم در بین گروه‌ها شکل گرفته است.

 وی با اشاره به اینکه از یکم تا سوم آذرماه میزبان گروه‌های تئاتر در مرکز استان خواهیم بود، افزود: برگزاری ورکشاپ با اساتید برجسته کشوری و جلسات نقد و بررسی در راستای رشد و توانمندسازی شرکت کنندگان در این دوره از جشنواره برنامه ریزی شده است.

«مرواری» خواستار حمایت از هنر و هنرمندان شد و تصریح کرد: حمایت از این گروه‌های جوان باید شکل بگیرد و ما باید تئاتر را مانند سایر هنرها در بدنه انقلاب اسلامی ببینیم.

وی حمایت دستگاه های فرهنگی استان برای برگزاری باشکوه هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی خواستار شد. 

هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان‌شمالی از یکم تا سوم آذرماه به دبیری مسعود مرواری در پلاتو شمس بجنورد برگزار می‌شود.




نظرات کاربران