در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت:

نقش تئاتر در آگاهی بخشی و کاهش آسیب های اجتماعی بی بدیل است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در آیین پایانی ششمین جشنواره تئاتر کوتاه (امید) استان گفت: نقش هنر نمایش در آگاهی بخشی و کاهش آسیب های اجتماعی بی بدیل است.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خراسان شمالی؛ آیین پایانی ششمین جشنواره تئاتر کوتاه (امید) خراسان شمالی با رعایت پروتکل های بهداشتی در مجتمع فرهنگی و هنری شهید صادقی شهرستان گرمه برگزار شد و برگزیدگان بخش های مختلف اعلام و تقدیر شدند.

در این مراسم حسین فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و قدردانی از حضور پُر شور ۴۵ گروه نمایشی جوان استان در این جشنواره، انسجام گروهای نمایشی، معرفی استعداد های نو و ایجاد نشاط و شادابی در جامعه را از برآیندهای مهم برگزاری این رویداد هنری دانست.

او در ادامه اظهار داشت: هنر به طور عام و هنر نمایش به صورت خاص فی نفسه  برای جامعه آگاهی بخش و آرامش بخش است و پویایی و نشاط اهل هنر، نشاط و سرزندگی جامعه را بدنبال خواهد داشت.

فرخنده با اشاره به محورهای فراخوان جشنواره که به موضوع آسیب های اجتماعی و خانواده اختصاص یافته بود، افزود: هنر نمایش با جاذبه های خود می تواند نقش بی بدیلی در آگاهی بخشی و کاهش اسیب های اجتماعی ایفا نماید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: امروز خانواده در جامعه ایرانی مطمئن ترین و رضایت بخش ترین وجه زندگی است و با توجه به چالش های دنیای امروز، به عنوان یک اولویت بیش از گذشته نیازمند مراقبت است.

فرخنده در پایان از نقش آفرینی اجتماعی هنرمندان جوان هنرهای نمایشی شرکت کننده در جشنواره قدردانی کرد و اظهار امیدواری کرد با تداوم فعالیت ها بیش از گذشته در ایجاد فضای امیدوارانه و نشاط و شادابی در جامعه موفق باشند.

در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر کوتاه استان با توجه به پرداختن به جایگاه رفیع خانواده و نیز آسیب های اجتماعی از نمایش های «خسوف» به کارگردانی محمدرضا ابراهیمی ایور از گرمه و «رنجش» به کارگردانی هادی اسدی از بجنورد تقدیر شد.

همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از بهمن توکل پیشکسوت هنرهای نمایشی استان تقدیر بعمل آورد.

استاد بهمن توکل بازیگر پیشکوت هنرهای نمایشی از سال 1350 فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون در جشنواره‌های مختلف استانی، منطقه‌ای و ملی نیز شرکت کرده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران