در حال بارگذاری ...
با برگزاری مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره تئاتر استان

نمایش‌های «بیوه سیاه، بیوه سفید» و « اتاق ۱۲۱۶» به دبیرخانه فجر معرفی شدند

دو نمایش «بیوه سیاه، بیوه سفید» و « اتاق ۱۲۱۶» بعنوان نمایندگان استان خراسان شمالی به دبیرخانه چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خراسان شمالی، بر اساس رأی هیات داوران متشکل از حسن عابدی، علیرضا صمدی شادلو و عباس کریمی، دو نمایش «بیوه سیه، بیوه سفید» به کارگردانی آرام نیستانی و «اتاق ۱۲۱۶» به کارگردانی امیرحسین جان نثار از خراسان شمالی به دبیرخانه چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شدند.

بر اساس این گزارش، در این دوره از جشنواره 20 اثر به دبیرخانه رسید که پس از بازبینی 4 اثر از بجنورد، 2 اثر از شیروان و یک اثر از گرمه به مرحله نهایی راه یافته و از روز 3 تا 5 آذرماه با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در نخستین روز از جشنواره 4 اثر نمایشی «قوی تر» به کارگردانی علی سعادتی، «بیوه سیاه، بیوه سفید» به کارگردانی آرام نیستانی، «مهمانی جعبه ها» به کارگردانی مشترک دانیال قاسمیان و جابر موسوی و «به نام من دیوانه» به کارگردانی زکریا شیرمحمدزاده از شهرهای بجنورد و شیروان روی صحنه رفتند.

نمایش های «سرزمین ممنوعه» به کارگردانی مرتضی رستمی، «قبل از طلوع آفتاب» به کارگردانی مصطفی شکاریان و «اتاق 1216» به کارگردانی امیرحسین جان نثار نیز در  روز دوم جشنواره در تماشاخانه شمس اجرا شدند.

مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان شمالی با دبیری امین فرحی با حضور قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی و جمعی از هنرمندان تئاتر در تالار گلشن برگزار شد.




نظرات کاربران