در حال بارگذاری ...

آثار شانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی نقد و بررسی شد

آثار راه یافته به مرحله نهایی شانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی، امروز با حضور کارگردان های شرکت کننده و «مهدی کشمیری»؛ منتقد و کارگردان تئاتر استان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خراسان شمالی، «مهدی کشمیری» منتقد و کارگردان تئاتر خراسان شمالی در جلسه  نقد و بررسی آثار اجرا شده در شانزدهمین جشنواره تئاتر استان که در تماشاخانه شمس برگزار شد، به بررسی  نمایشنامه ها، طراحی صحنه و بازیگری ها پرداخت و گفت: با توجه به وقفه ای که به واسطه شیوع  کرونا در فعالیت هنری رخ داد و مشکلاتی را برای فعالان این هنر در کشور ایجاد کرد و موجب شد تا سطح تئاتر در کشور پایین بیاید، اما همین  که در این شرایط چراغ  تئاتر روشن و آثاری تولید شد، جای بسی خرسندی است.

وی افزود:  حضور هنرمندان جوان و پیشکسوت و فعالیت کارگردان های زن در کنار کارگردان های مرد شرکت کننده در این دوره  زمینه را برای تبادل  تجربه این قشر فراهم کرد.

وی به استعدادهای فراوان و خوب بازیگری در این دوره به ویژه در میان جوانان هم اشاره کرد و گفت: در برخی آثار شاهد بازی های خوب و فراتر از حد انتظار بودیم  و  حضور جوانان و پیشکسوتان در مقوله بازیگری و کارگردانی موجب شد تا از این حیث جشنواره ای نادر در زمینه  تبادل تجربه رقم بخورد.

وی هم چنین به نقاط ضعف موجود در مقوله بازیگری پرداخت و محقق نشدن  طراحی  و خلق نشدن کاراکتر از سوی بازیگر متناسب با متن نمایشنامه و به نوعی خلق نشدن کاراکتر دارای شناسنامه را از نقاظ ضعف بازیگری در جشنواره شانزدهم  برشمرد.

بر اساس این گزارش، در  این جلسه تک تک آثار شرکت کننده در جشنواره مورد ارزیابی قرار گرفت و حاضران در جلسه به  ارائه نظرات خود پرداختند و کارگردان ها به سوالات شرکت کنندگان نیز پاسخ دادند.

گفتنی است، شانزهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی در تماشاخانه «شمس» بجنورد و «محراب» شیروان و مجتمع فرهنگی و هنری «غدیر» از سوم تا پنجم آذر ماه به دبیری «امین فرحی» برگزار شد  و 7 اثر از  میان 20 اثر راه یافته به این جشنواره با یکدیگر رقابت کردند.




نظرات کاربران