در حال بارگذاری ...
بعد از وقفه ای طولانی؛

چراغ شانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی روشن شد

شانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی با به روی صحنه رفتن اثر نمایشی «قوی تر» آغاز به کار کرد و بعد از وقفه ای طولانی به واسطه شیوع کرونا چراغ تئاتر روشن شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خراسان شمالی، در نخستین روز از جشنواره 4 اثر نمایشی به روی صحنه می رود و «قویتر» به کارگردانی «علی سعادتی» از بجنورد، نخستین اثری بود که در تماشاخانه شمس در ساعت 10:30 به روی صحنه رفت و  چراغ جشنواره شانزدهم روشن شد.

نمایش «بیوه سیاه، بیوه سفید» به کارگردانی «آرام نیستانی» از بجنورد نیز دیگر اثر نمایشی است که ساعت 16 اجرا شد.

براساس این گزارش، تماشاخانه «محراب» و مجتمع فرهنگی و هنری «غدیر» شیروان نیز میزبان 2 آثار نمایشی «مهمانی جعبه ها» به کارگردانی «دانیال قاسمیان» و «جابر موسوی» و «به نام من دیوانه» به کارگردانی «زکریا شیرمحمدزاده» در ساعت 18 و 19:30 بود.

در دومین روز از برگزاری این جشنواره، نمایش های «سرزمین ممنوعه» به کارگردانی «مرتضی رستمی»، «قبل از طلوع آفتاب» به کارگردانی «مصطفی شکاریان» از گرمه و «اتاق 1216» به کارگردانی «امیرحسین جان نثار» به  ترتیب در ساعت 10:30، 16 و 19:30 در تماشاخانه شمس  روز 5شنبه به روی صحنه می رود.

لازم به ذکر است؛ اجرای نمایش خیابانی «مضحکه ای در میدان بزم» به کارگردانی «مهدی فخران» نیز روز دوم در محوطه  مجتمع  فرهنگی و هنری گلشن بجنورد اجرا خواهد شد.

شانزهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی در تماشاخانه «شمس» بجنورد و «محراب» شیروان و مجتمع فرهنگی و هنری «غدیر»  سوم تا پنجم آذر ماه به دبیری «امین فرحی» برگزار می شود  و 7 اثر از  میان 20 اثر راه یافته به این جشنواره با یکدیگر رقابت می کنند.

گفتنی است، به لحاظ رعایت  شیوه نامه های بهداشتی، اجرای جشنواره با 50 درصد ظرفیت سالن برگزارمی شود و از این روی اولویت با گروه های نمایشی است.




نظرات کاربران