در حال بارگذاری ...
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبرداد:

«بجنورد» و «شیروان» میزبان شانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: در آستانه برگزاری شانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی زمان و مکان آثار راه یافته به این جشنواره مشخص شد تا هنرمندان بعد از مدت ها دوری از صحنه با یکدیگر رقابت کنند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خراسان شمالی،«ابوالحسن حیدری» با اعلام این خبر گفت:تماشاخانه «شمس» بجنورد و «محراب» شیروان و مجتمع فرهنگی و هنری «غدیر» این شهر از سوم آذر میزبان آثار راه یافته به مرحله نهایی این جشنواره خواهند بود.

وی آثار نمایشی «قوی‌تر» به کارگردانی «علی سعادتی»،«سرزمین ممنوعه» به کارگردانی «مرتضی رستمی» و «بیوه سیاه،بیوه سفید» به کارگردانی «آرام نیستانی» از بجنورد و اثر نمایشی «قبل از طلوع آفتاب» به کارگردانی «مصطفی شکاریان» از گرمه را در زمره آثاری برشمرد که به ترتیب در ۲ نوبت صبح و عصر ساعت ۱۰:۳۰ و ۱۶ روزهای چهارشنبه و ۵ شنبه سوم و چهارم آذر در تماشاخانه شمس به روی صحنه می‌روند. 

وی آثار «مهمانی جعبه‌ها» به کارگردانی «دانیال قاسمیان» و «جابر موسوی» و «به نام من دیوانه» به کارگردانی «زکریا شیرمحمدزاده» را از دیگر آثار رقابتی این دوره ذکر کرد که به ترتیب در ساعت ۱۸ و ۱۹:۳۰ در تماشاخانه محراب و مجتمع فرهنگی و هنری غدیر شیروان به روی صحنه خواهند رفت.

«حیدری»،همچنین به اثر نمایشی «اتاق ۱۲۱۶» به کارگردانی «امیرحسین جان نثار» که ساعت ۱۹:۳۰ ۵شنبه در تماشاخانه شمس به روی صحنه می‌رود،اشاره کرد و گفت:جلسه نقد و بررسی آثار نیز روز جمعه؛ پنجم آذرماه،ساعت ۱۰:۳۰ در تماشاخانه شمس برگزار می‌شود.

وی با بیان این که به لحاظ رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی،اجرای جشنواره‌ها با ۵۰ درصد ظرفیت سالن برگزارمی شود،اظهار کرد:از این روی اولویت با گروه‌های نمایشی است.

وی «حسن عابدی»،«عباس کریمی» و «علیرضا صمدی شادلو» را داوران بخش نهایی آثار شانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی اعلام و تصریح کرد:آیین اختتام این جشنواره،جمعه؛ پنجم آذر ساعت ۱۸ برگزار و آثار منتخب برای معرفی به جشنواره بین المللی تئاتر فجر مشخص خواهد شد.

لازم به ذکر است،شانزهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی سوم تا پنجم آذر ماه به دبیری «امین فرحی» برگزار می‌شود و ۷ اثر از میان ۲۰ اثر راه یافته به این جشنواره با یکدیگر رقابت می‌کنند.




مطالب مرتبط

گفت و گو با عضو هیئت انتخاب آثار جشنواره تئاتر استان خراسان شمالی

پژمان شاهرودی: هنرمندان جوان نیازمند آموزش و سازماندهی هستند
گفت و گو با عضو هیئت انتخاب آثار جشنواره تئاتر استان خراسان شمالی

پژمان شاهرودی: هنرمندان جوان نیازمند آموزش و سازماندهی هستند

پژمان شاهوردی عضو هیئت انتخاب آثار هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی اگر چه ظرفیت های تئاتر در خراسان شمالی را بالفعل می داند که برای بالقوه شدن نیازمند آموزش اساسی در بخش های مختلف است، اما با بررسی آثار از نبود خط کارگردانی در آثار ارائه شده، بهره نگرفتن از متن های خوب و ...

|

نظرات کاربران