در حال بارگذاری ...
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندارخراسان شمالی مطرح کرد:

جشنواره آیات، فرصتی برای طرح توانمندی های استان/ از رویدادهای ملی حمایت می کنیم

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندارخراسان شمالی برگزاری جشنواره ملی تئاتر آیات را فرصتی ارزشمند برای طرح توانمندی های استان برشمرد و این رویداد را بستری برای پاسخگویی به شبهات، سوالات، مطالبات جوانان و فعالان در عرصه های اجتماعی دانست و به یکی از مفاد تفاهم نامه استاندار خراسان شمالی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب حمایت از رویدادهای ملی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خراسان شمالی، «احمد برادران» با توجه به اهمیت و ضرورت برگزاری رویدادهای هنری در شرایط امروز، سبک زندگی و نیازی که جوانان به مقوله هنر آن هم با رویکرد دینی دارند، برگزاری جشنواره ملی تئاتر آیات را فرصتی ارزشمند برشمرد و افزود: با یک اثر هنری می توان به تبیین مفاهیم و موضوعات انتزاعی و ذهنی که تصویر و تصور آن کار سختی است، پرداخت.

 وی از این که این اتفاق به طور قطع ماندگاری بیشتری دارد ، سخن گفت و افزود: به خصوص در حوزه مسائل دینی که جوانان احساس نیاز بیشتری دارند می توان در قالب هنر نمایش و از طریق رویدادهایی از این دست به بخشی از شبهات، سوالات، مطالبات جوانان و فعالان در عرصه های اجتماعی پاسخ داد.

«برادران» با اشاره به این که پرداختن به موضوعات دینی از حساسیت های بیشتری برخوردار است از هنرمندان خواست تا با دسترسی به منابع موثق به موضوعاتی پرداخته شود که با مستندات همراه باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش استفاده از ظرفیت های استان و طرح این توانمندی ها در سطح کشور  در قالب جشنواره ها و رویدادهای هنری به عنوان یک فرصت یاد کرد و گفت: این مقوله نشان دهنده این است که خراسان شمالی توانایی برگزاری رویدادی در این سطح دارد و توانمندی های خود را در منطقه و کشور ارائه و ظرفیت سازی کرده است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندارخراسان شمالی ادامه داد: به طور قطع وقتی قرار است رویدادی در این سطح برگزار شود باید از این فرصت برای ارتقای سطح امکانات خود شامل نیروی انسانی و تجهیزات  بهره برد.

«برادران» اظهار امیدواری کرد: اثر ماندگار هنری و ارائه کار حرفه ای توسط هنرمندان استان زمینه بیان این ظرفیت ها و توانمندی ها باشد.

 وی به بسترهای حمایتی از سوی استانداری خراسان شمالی برای  حمایت از رویدادهای ملی در قالب یکی از مفاد تفاهم نامه ای که استاندار خراسان شمالی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد کرده است، اشاره کرد و افزود: حمایت های لازم را در خصوص کمک ها و مساعدت ها از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ظرفیت هایی که سایر دستگاه ها  دارند انجام داده و خواهیم داد.

گفتنی است؛  سومین جشنواره سراسری تئاتر آیات به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز هنرهای نمایشی کشور از  امروز آغاز فعالیت خود را در سایت تیوال آغاز کرد و این رویداد  تا سوم بهمن به میزبانی خراسان شمالی  ادامه دارد.

در این جشنواره قرار است 7 اثر نمایشی طی 3 روز با یکدیگر به رقابت می پردازند و آثار برگزیده از ساعت 10 صبح تا 12 شب  از طریق  سایت تیوال tiwall.com در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت




نظرات کاربران