در حال بارگذاری ...
مدیر هماهنگی تئاتر استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی:

جشنواره تئاتر آیات آگاه کننده و اثرگذار

مدیر هماهنگی تئاتر استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی کشور، جشنواره ملی تئاتر آیات را در راستای تحکیم اصول و فرایند های دینی، مذهبی و مردمی کشور دانست که می تواند آگاه کننده و اثرگذار باشد ولی مشروط بر این که بعد از برگزاری جشنواره شاهد اجرای عمومی آثار باشیم .

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خراسان شمالی، «محمد ضا الوند»  در گفت و گو با ستاد خبری سومین جشنواره ملی تئاتر آیات  با بیان این که هر چند جشنواره ها برای گروه هایی که از کار دور بودند فرصت تولید فراهم می کند، تصریح کرد: اما متاسفانه جشنواره ها، فرصتی موقت است که با اتمام جشنواره تمام شود و چه خوب است  تدابیری اندیشیده شود تا حداقل تئاتر را در زمره مشاغلی محاسبه کنند که مجبور به تعطیلی نباشد.

وی ادامه داد: تئاتر یک فرایند جمعی است و وقتی به اجرا می پردازند اوقات فرهنگی و فراغت مردم را به صورت بهینه پر می کند و نباید این فرایند جمعی و گروهی و خلاقی که به طور مستقیم با مخاطب روبه رو می شود به تعطیلی کشیده شود.

«الوند» در بخش دیگری از سخنانش به برنامه های حمایتی اداره کل هنرهای نمایشی در سال جاری پرداخت و افزود: این اداره کل برنامه های حمایتی خود را از جریان جشنواره ها قطع نکرده بلکه قوت داده  است.

وی با اشاره به رویکرد برخی از اهالی هنر و مخالفت با جشنواره ها، تصریح کرد: برای هر فرایندی اعتبار خاصی در نظر گرفته شده است و اگر جشنواره برگزار نکنیم اعتباری که می توانست به سراسر کشور تقسیم شود را  نمی توانیم جذب کنیم و از این روی برگزاری جشنواره ها ضرورتی انکار ناپذیر در راستای حمایت از فعالیت های هنری استان هاست.

وی با بیان این که سیاست های اداره کل هنرهای نمایشی به عنوان یک حوزه  تخصصی این گونه است که بر اساس بودجه مشخص باید بستر مشارکت با استان ها را فراهم کنیم، اظهار کرد: امسال به خاطر کرونا یک مقدار  بیشتر از سقف تعیین شده کمک ها و حمایت ها انجام می گیرد و خراسان شمالی نیز بر اساس تفاهم نامه با معاونت امور هنری برای برگزاری جشنواره، از این حمایت بی نصیب نیست.

گفتنی است؛  سومین جشنواره سراسری تئاتر آیات به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز هنرهای نمایشی کشور از  امروز آغاز فعالیت خود را در سایت تیوال آغاز کرد و این رویداد  تا سوم بهمن به میزبانی خراسان شمالی  ادامه دارد.

در این جشنواره قرار است 7 اثر نمایشی طی 3 روز با یکدیگر به رقابت می پردازند و آثار برگزیده از ساعت 10 صبح تا 12 شب  از طریق  سایت تیوال tiwall.com در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.




مطالب مرتبط

گفت و گو با عضو هیئت انتخاب آثار جشنواره تئاتر استان خراسان شمالی

پژمان شاهرودی: هنرمندان جوان نیازمند آموزش و سازماندهی هستند
گفت و گو با عضو هیئت انتخاب آثار جشنواره تئاتر استان خراسان شمالی

پژمان شاهرودی: هنرمندان جوان نیازمند آموزش و سازماندهی هستند

پژمان شاهوردی عضو هیئت انتخاب آثار هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی اگر چه ظرفیت های تئاتر در خراسان شمالی را بالفعل می داند که برای بالقوه شدن نیازمند آموزش اساسی در بخش های مختلف است، اما با بررسی آثار از نبود خط کارگردانی در آثار ارائه شده، بهره نگرفتن از متن های خوب و ...

|

غزل ملک‌حسینی، کارگردان نمایش «رویای شیرین عروسک‌ها»

تئاتر باید به مدارس بیاید
غزل ملک‌حسینی، کارگردان نمایش «رویای شیرین عروسک‌ها»

تئاتر باید به مدارس بیاید

کارگردان «رویای شیرین عروسک‌ها» که در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی اجرا داشت، از ضرورت پرداختن به تئاتر و این‌گونه نمایشی در مدارس سخن گفت و آن را لازمه رشد و شکوفایی فردی و اجتماعی دانش‌آموزان دانست.

|

نظرات کاربران