در حال بارگذاری ...
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی

پشتیبان جشنواره تئاتر آیات هستیم

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی با بیان این که زیربنای فرهنگی استان طی امسال و سال آینده ۲.۵ برابر می شود، پشتیبانی این سازمان را از جشنواره ملی آیات اعلام کرد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خراسان شمالی، «حسن پارسی پور» در گفتگو با ستاد خبری سومین جشنواره تئاتر آیات به میزبانی خراسان شمالی گفت: قانوناً ما در استان نمی توانیم از جشنواره های ملی به شکل مستقیم حمایت کنیم و تکلیفی در این زمینه نداریم ولی به طور کلی در جشنواره های مختلف ملی در استان به شکل غیرمستقیم هر کمکی که لازم باشد در کنار نهادها هستیم و از این جشنواره نیز پشتیبانی می کنیم.

وی با بیان این که جایگاه فرهنگ در رشد و تعالی جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست، افزود: برای این که تحکیم هویت ملی داشته باشیم و به یک انسجام اجتماعی برسیم تامین زیرساخت ها ضروری است.

وی با اشاره به این که دولت باید بخش خصوصی را تقویت کند و بخش خصوصی هم به مباحث فرهنگی ورود داشته باشه، تصریح کرد: علاوه بر تامین زیرساخت ها توسط دولت باید نهادهای محلی هم تقویت شوند تا این گونه بسترهای فرهنگی ارتقا پیدا کند.

وی با بیان این که بناهایی که کاربری فرهنگی دارند، در اولویت این سازمان قرار دارند، اظهارکرد: هم اکنون 11 مجتمع فرهنگی و هنری با زیربنای 15 هزار و 500 مترمربع و 5 مجتمع ناتمام با 24 هزار مترمربع در استان داریم که با تکمیل این مجتمع ها زیربنای فرهنگی استان حدود 2.5 برابر می شود.

«حسن پارسی پور» افزود: تمام تلاش مان این است که امسال و سال آینده همه این پروژه های ناتمام به بهره برداری برسند.

گفتنی است؛ جشنواره سراسری تئاتر آیات از اول تا سوم بهمن به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز هنرهای نمایشی کشور به میزبانی خراسان شمالی برگزار می شود.

در این جشنواره قرار است 8 اثر نمایشی با یکدیگر به رقابت بپردازند و آثار برگزیده از طریق فضای مجازی و با قرار گرفتن روی سایت های معتبر و مرجع در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.




نظرات کاربران