در حال بارگذاری ...
ایرج راد در آستانه برگزاری سومین جشنواره تئاتر آیات مطرح کرد:

کارنامه قابل قبول خراسان شمالی در برگزاری رویدادهای هنری

رئیس هیئت مدیره خانه تئاتر در آستانه برگزاری سومین جشنواره تئاتر آیات به میزبانی خراسان شمالی به کارنامه قابل قبول این استان در برگزاری رویدادهای هنری اشاره کرد و گفت: امیدوارم هم چون گذشته بتواند حرکت های سازنده ای در این عرصه داشته باشد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خراسان شمالی، «ایرج راد» در گفتگو با ستاد خبری سومین جشنواره تئاتر آیات با اشاره به کارنامه قابل قبول خراسان شمالی در برگزاری رویدادهای هنری، خاطرنشان کرد: چند سالی است که کارهایی را از خراسان  شمالی ندیدم، اما امیدوارم هم چون گذشته بتواند حرکت های سازنده ای در این عرصه داشته باشد.

وی نقش هنر نمایش را در بیان هنرمندانه ارزش های دینی پر رنگ ارزیابی کرد و افزود: به هر حال جشنواره با هر رویکرد و در هرشکل و فرم و اندیشه و تفکری مهم و اثرگذار است.

کارگردان تئاتر و رئیس هیئت مدیره خانه تئاتر با اشاره به تلاش های خانه تئاتر برای تمرکز زدایی تئاتر اظهار امیدواری کرد با تشکیل انجمن های صنفی سراسری، امکانات عرصه نمایش فراگیر شود و خدمات، حمایت ها و پشتیبانی شکل منسجمی به خود بگیرد و تنها مربوط به پایتخت نباشد، زیرا تئاتر مربوط به یک بخش، استان و مرکز نیست .

راد با بیان این که انجمن های صنفی در حقیقت مثل خانه تئاتر و برخی شعبات آن در شهرستان ها نخواهد بود بلکه همه به صورت سراسری در راستای حمایت و گسترش تئاتر، همراهی و همکاری خواهند داشت، تصریح کرد: امیدواریم در این زمینه بتوان حرکت های سازنده ای برای تقویت تئاتر رقم زد و حمایت های لازم صورت بگیرد.

این پیشکسوت عرصه هنر نمایش بر این باور است اگر چه فرصت بهره مندی شهرستان ها از امکانات از طریق جشنواره ها بوده و کم تر خارج از جشنواره امکاناتی را در اختیار داشتند، اظهار کرد: تئاتر باید مستمر باشد زیرا تنها به جشنواره بسنده کردن نتیجه ای ندارد و تئاتر در طول سال باید اجرا شود و امکانات در اختیار آن ها قرار بگیرد تا بتوانند در این عرصه به تکامل برسند و ارتباط بیشتری با مخاطبان برقرار و زمینه علاقه مندی بیشتر مخاطبان را به این هنر فراهم کنند.

وی با بیان این که اهالی تئاتر همیشه سعی دارند تا این هنر را زنده نگه دارند و حتی خود را به خطر انداختند که نشان از اشتیاق، علاقه و پشتکار آن هاست، تصریح کرد: در تئاتر به شکل مجازی زنده بودن تئاتر و رویایی با تماشاگر بسیار مهم است و می توان با تمهیداتی رویدادهای هنری را برگزار کرد.

گفتنی است؛ جشنواره سراسری تئاتر آیات از اول تا سوم بهمن به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز هنرهای نمایشی کشور به میزبانی خراسان شمالی برگزار می شود.

در این جشنواره قرار است 8 اثر نمایشی با یکدیگر به رقابت بپردازند و آثار برگزیده از طریق فضای مجازی و با قرار گرفتن روی سایت های معتبر و مرجع در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.




مطالب مرتبط

گفت و گو با عضو هیئت انتخاب آثار جشنواره تئاتر استان خراسان شمالی

پژمان شاهرودی: هنرمندان جوان نیازمند آموزش و سازماندهی هستند
گفت و گو با عضو هیئت انتخاب آثار جشنواره تئاتر استان خراسان شمالی

پژمان شاهرودی: هنرمندان جوان نیازمند آموزش و سازماندهی هستند

پژمان شاهوردی عضو هیئت انتخاب آثار هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی اگر چه ظرفیت های تئاتر در خراسان شمالی را بالفعل می داند که برای بالقوه شدن نیازمند آموزش اساسی در بخش های مختلف است، اما با بررسی آثار از نبود خط کارگردانی در آثار ارائه شده، بهره نگرفتن از متن های خوب و ...

|

غزل ملک‌حسینی، کارگردان نمایش «رویای شیرین عروسک‌ها»

تئاتر باید به مدارس بیاید
غزل ملک‌حسینی، کارگردان نمایش «رویای شیرین عروسک‌ها»

تئاتر باید به مدارس بیاید

کارگردان «رویای شیرین عروسک‌ها» که در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی اجرا داشت، از ضرورت پرداختن به تئاتر و این‌گونه نمایشی در مدارس سخن گفت و آن را لازمه رشد و شکوفایی فردی و اجتماعی دانش‌آموزان دانست.

|

نظرات کاربران