در حال بارگذاری ...
...

نماینده مردم 5 شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی

میزبانی استان از جشنواره های ملی نشانه توانمندی آن است

نماینده مردم 5 شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی

میزبانی استان از جشنواره های ملی نشانه توانمندی آن است

نماینده مردم ۵ شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی میزبانی استان از جشنواره های ملی را نشانه توانمندی آن دانست و از پیگیری خود برای تکمیل پروژه مجتمع فرهنگی و هنری دوبرار خبر داد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خراسان شمالی، «محمد وحیدی» با بیان این که هر گونه هزینه ای در خصوص فضاهای فرهنگی بهترین راهکار برای مقابله با آسیب های اجتماعی است، افزود: در واقع توسعه فضاهای فرهنگی یکی از ضرورت های امروز است و باید با ایجاد فضای فرهنگی مناسب برای جوانان، زمینه ارتقای سطح فرهنگی جامعه را فراهم کرد زیرا فرهنگ بستر رشد و توسعه جامعه است.

وی با اشاره به این که برگزاری جشنواره های سراسری فرهنگی و هنری در استان نشانه بارزی از توانمندی آن است، تصریح کرد: برگزاری جشنواره های تئاتر دینی و میزبانی گروه های بزرگ هنری هم در معرفی استان موثر بوده و هم  بدون شک پویایی هنر نمایش را در بر داشته است.

وی در ادامه اظهارکرد: به یاد دارم بعد از برگزاری موفق جشنواره های تئاتر رضوی در استان مصوب شد که سالن نمایشی برای تئاتر در بجنورد احداث شود که این امر در سال ۹۴ تحقق یافت و این ها از آثار مثبت برگزاری چنین رویدادهایی است.

«محمد وحیدی» با بیان این که هر وقت فضا و زیرساخت مناسبی برای هنرمندان استان فراهم شده، ظهور و بروز آثار فرهنگی و هنری نیز بیشتر شده است، اضافه کرد: در این راستا با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار داشتم و پیگیر تکمیل پروژه مجتمع فرهنگی و هنری دوبرار و نیز تاسیس هنرستان هنرهای زیبا هستم.

گفتنی است؛ جشنواره سراسری تئاتر آیات از اول تا سوم بهمن به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز هنرهای نمایشی کشور به میزبانی خراسان شمالی برگزار می شود.

در این جشنواره قرار است 8 اثر نمایشی با یکدیگر به رقابت بپردازند و آثار برگزیده از طریق فضای مجازی و با قرار گرفتن روی سایت های معتبر و مرجع در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت