در حال بارگذاری ...
پیام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی

برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌های دینی بیش از پیش ضرورت دارد

این فرصت را باید غنیمت شمرد و در راستای معرفی قابلیت‌ها و استعدادهای بی‌شمار استان و نیز توانمندی‌های هنرمندان این خطه هنرمندخیز گام‌های بلندی برداشت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خراسان شمالی؛ در متن پیام حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری آمده است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

«قرآن کریم کوثر حیات‌بخشی است که معارفش روشنگر دل‌ها و شفابخش قلوب پاکان است، کتابی که منشور عرفان، معرفت، حکمت و حکومت و هشدار و هدایت است.

 در این دوران که نحوه برداشت صحیح از قرآن کریم و استفاده از سیره اهل‌بیت (ع) در زندگی روزمره بیش از گذشته احساس می‌شود، برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌های دینی بیش از پیش ضرورت دارد.

اکنون که سومین جشنواره سراسری تئاتر آیات با موضوعات روایات، احادیث انبیای الهی و ائمه اطهار (ع)، قصص و آیات قرآنی، زندگی و سیره اهل‌بیت (ع)، آموزه‌های دینی، اخلاقی و بازخورد آن در جامعه کنونی و به‌روزرسانی در زندگی معاصر و شخصیت‌های مؤثر تاریخ اسلام به میزبانی خراسان شمالی، استان گنجینه فرهنگ‌ها و معرفت‌ها، برگزار می‌شود، این فرصت را باید غنیمت شمرد و در راستای معرفی قابلیت‌ها و استعدادهای بی‌شمار استان و نیز توانمندی‌های هنرمندان این خطه هنرمندخیز گام‌های بلندی برداشت.

در دوران کنونی که در تیررس هجمه‌های دشمنان به‌ویژه در فضای مجازی قرار گرفته‌ایم برگزاری جشنواره سراسری تئاتر آیات راهی برای مقابله با دسیسه‌های استکبارگونه دشمنان اسلام خواهد بود.

این‌جانب ضمن تقدیر از بزرگواران و دست‌اندرکاران این رویداد هنری - دینی، امیدوارم برگزاری این‌گونه جشنواره‌های ملی زمینه‌ساز توسعه فرهنگ و آموزه‌های قرآنی در استان و کشور شده و بتوانیم میزبان شایسته‌ای برای چنین رویدادهایی باشیم.»

گفتنی است؛ جشنواره سراسری تئاتر آیات از اول تا سوم بهمن به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز هنرهای نمایشی کشور به میزبانی خراسان شمالی برگزار می شود.

در این جشنواره قرار است 8 اثر نمایشی با یکدیگر به رقابت بپردازند و آثار برگزیده از طریق فضای مجازی و با قرار گرفتن روی سایت های معتبر و مرجع در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.




نظرات کاربران