در حال بارگذاری ...
نصرالله قادری درباره جشنواره آیات گفت:

ضرورت برگزاری چنین جشنواره‌هایی بیش از پیش احساس می‌شود

نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر بهره گیری از افراد متعهد و متخصص در حوزه تئاتر دینی را راه برون رفت آثار از سطح شعار زدگی عنوان کرد و گفت: برگزاری چنین جشنواره های بیش از پیش احساس می شود

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خراسان شمالی، نصرا... قادری،  با اشاره به رویکرد موضوعی جشنواره تئاتر آیات، از این که تمام جشنواره های معتبر دنیا موضوعی هستند و بدیهی است وقتی موضوع مشخص باشد قضاوت آثار و تکلیف نویسنده نیز روشن است، تصریح کرد: با این اوصاف در هر شرایطی برگزاری چنین جشنواره هایی تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: در این شرایط نیز با توجه به رویکرد قرآنی این جشنواره و هجومی که دشمنان جهان به بنیان اسلام و به طور اخص به شیعه دارد و تصوری که از قرآن ارائه داده است، ضرورت برگزاری چنین جشنواره هایی با این مضامین پیش از پیش احساس می شود‌.

از نگاه این هنرمند برای این که برآیند جشنواره، ارائه آثار فاخر و تقویت بعد نمایشنامه نویسی به خصوص در بعد دینی باشد، باید از افراد متعهد و متخصص در حوزه تئاتر و دین بهره گرفت تا آثار از سطح شعار زدگی خارج شود.

«قادری» نویسنده و کارگردان «کشتار خاموش» هم چنین سپردن کار به دینداران و تعامل با علمای دین را از دیگر عوامل اثرگذار در حرکت به سمت کیفی گرایی دانست و خاطرنشان کرد: بدون تردید تئاتر تنها هنری است که نفس به نفس با مخاطب پیش می رود و اگر به درستی بدان پرداخت شود در دراز مدت شاهد ترویج و تعمیق معارف قرآنی از بستر این رویداد خواهیم بود.

وی با اشاره به رویکرد مجازی جشنواره، از این که با قرار گرفتن در یک حالت فوق العاده از امکانات فوق العاده بهره می گیریم، گفت: در این شرایط با توجه به این که امکان تماشای آثار توسط مخاطبان وجود ندارد، می توان بسترهای تماشای تئاتر را از طریق فضای مجازی برای علاقه مندان فراهم کرد.

وی اظهار کرد: یکی از راه های مختلفی که می توان مخاطب را به تماشای تئاتر از طریق فضای مجازی دعوت کرد برگزاری مسابقه و طرح پرسش برای مخاطبان و دادن حق رای به تماشاگران، در کنار در اختیار قرار دادن امکاناتی برای مخاطبانی است که به تماشای آثار می نشینند.

گفتنی است؛ جشنواره سراسری تئاتر آیات از اول تا سوم بهمن به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز هنرهای نمایشی کشور به میزبانی خراسان شمالی برگزار می شود.

در این جشنواره قرار است 8 اثر نمایشی با یکدیگر به رقابت بپردازند و آثار برگزیده از طریق فضای مجازی و با قرار گرفتن روی سایت های معتبر و مرجع در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.




نظرات کاربران