در حال بارگذاری ...
...

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی

هنر، پیش قراول پیشرفت تمدن ها

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی

هنر، پیش قراول پیشرفت تمدن ها

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی هنر را پیش قراول پیشرفت تمدن ها دانست و افزود: هنر به ویژه هنر دینی به عنوان تابلوی زیبای اندیشه و تفکر در سطح کلان، قابلیت صدور فرهنگ ها و سنت ها را دارد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خراسان شمالی ،حجت الاسلام «سالاری مکی» در گفتگو با ستاد خبری سومین جشنواره سراسری تئاتر آیات تصریح کرد: خلقت عالم بر اساس هنرمندی خدای تبارک و تعالی است و آن چه در اطراف ماست دلیلی بر این اصل الهی است.

وی فلسفه ارسال رسل و نزول کتب را توسعه معارف و ارزش های الهی در سطح جهانی دانست و اضافه کرد: با عنایت به استقبالی که امروز در سطح جهانی به لحاظ توجه به هنرهای نمایشی وجود دارد، اجرای تئاترهای دینی با رویکرد معارف قرآنی اهمیت ویژه ای پیدا می کند .

وی ارتباط زنده با مخاطب و پویایی ذهن را از ویژگی های تئاتر دانست و افزود: جشنواره تئاتر آیات در انتقال مفاهیم و آموزه های دینی به مخاطب بسیار موثر است.

حجت الاسلام «سالاری مکی» تصریح کرد: می توان از طریق استعدادیابی و ایجاد انگیزه در مقاطع ابتدایی و نیز ارتقای مهارت‌های هنری دانش آموزان در قالب‌های گوناگون فعالیت‌هایی از این قبیل را توسعه داد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: اگر قرار باشد تمرکز افراد بر معارف قرآنی از طریق تئاتر باشد، از مراحل اولیه مطالعه تا تمرین های مکرر یا کسب مقام و تجربه اجرا در صحنه های گوناگون قطعاً ارزش های اخلاقی، عبرت تاریخی و دیگر آموزه‌های قرآنی توسط افراد مورد مداقه و تفکر قرار می گیرد  و به طور قطع در فکر، رفتار و گفتار آن ها تاثیر مثبتی خواهد داشت.

سالاری مکی در ادامه اضافه کرد: توجه به نشست های صمیمی، کارهای مشترک و دید و بازدیدهای مناسبتی می‌تواند در شهرستان ها برای شروع یک هم‌افزایی خوب، مناسب باشد.

وی برگزاری کارگاه های گوناگون از قبیل خاطره نویسی، داستان نویسی نقد فیلم و ... را از جمله برنامه‌های حوزه علمیه در این زمینه ذکر کرد.

گفتنی است؛ جشنواره سراسری تئاتر آیات از اول تا سوم بهمن به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز هنرهای نمایشی کشور به میزبانی خراسان شمالی برگزار می شود.

در این جشنواره قرار است 8 اثر نمایشی با یکدیگر به رقابت بپردازند و آثار برگزیده از طریق فضای مجازی و با قرار گرفتن روی سایت های معتبر و مرجع در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.