در حال بارگذاری ...
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

جشنواره ملی تئاتر آیات غبار روی برخی مفاهیم دینی را می‌زداید

حجت الاسلام خادمی گفت: جشنواره ملی تئاتر آیات، بستری برای مقابله با تفکرات نظام استکباری

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام خادمی در گفت و گو با ستاد خبری سومین جشنواره سراسری تئاتر آیات با اشاره به این که استکبار جهانی در مقابل جبهه انقلاب اسلامی صف آرایی کرده است، گفت: بنیاد تمدن غربی بر این اساس شکل گرفته که انسان برای بقای خودش باید رقابت کند و این تفکر از فضای مجازی به خوبی استفاده می کند، پس ما هم باید در فضای مجازی بهتر حضور پیدا کنیم و برگزاری این گونه برنامه ها بستر خوبی برای مقابله با تفکرات نظام استکباری است.

وی با بیان این که زبان در انتقال مفاهیم و آموزه های دینی تاثیر دارد، افزود: با توجه به گسترش داده ها در جوامع امروزی بدیهی است که با زبان هنر بهتر می توان مفاهیم دینی را منتقل کرد و این گونه در ذهن مخاطب مانایی بیشتری خواهد داشت.

 حجت الاسلام «خادمی» اضافه کرد: ارائه شیوه ها و روش های نوین هنری نیز  برای انتقال مباحث و مفاهیم دینی به جوانان، نوجوانان و کودکان بسیار مهم است زیرا باید با زبان مخاطب با او حرف زد.

وی تصریح کرد: البته باید هنری گویا و قابل فهم باشد که در این صورت آثار خوبی از خود به جا می گذارد.

خادمی با اشاره به ضرورت برگزاری این گونه جشنواره ها، افزود: باید با برگزاری برنامه های این چنینی غباری را که روی برخی مفاهیم دینی نشسته و به شکل درست به دست مخاطب نرسیده، زدود.

گفتنی است؛ جشنواره سراسری تئاتر آیات از اول تا سوم بهمن با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز هنرهای نمایشی کشور و به میزبانی خراسان شمالی برگزار می شود.

در این جشنواره قرار است 8 اثر نمایشی با یکدیگر به رقابت بپردازند و آثار برگزیده از طریق فضای مجازی و با قرار گرفتن روی سایت های معتبر و مرجع در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.




مطالب مرتبط

گفت و گو با عضو هیئت انتخاب آثار جشنواره تئاتر استان خراسان شمالی

پژمان شاهرودی: هنرمندان جوان نیازمند آموزش و سازماندهی هستند
گفت و گو با عضو هیئت انتخاب آثار جشنواره تئاتر استان خراسان شمالی

پژمان شاهرودی: هنرمندان جوان نیازمند آموزش و سازماندهی هستند

پژمان شاهوردی عضو هیئت انتخاب آثار هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی اگر چه ظرفیت های تئاتر در خراسان شمالی را بالفعل می داند که برای بالقوه شدن نیازمند آموزش اساسی در بخش های مختلف است، اما با بررسی آثار از نبود خط کارگردانی در آثار ارائه شده، بهره نگرفتن از متن های خوب و ...

|

نظرات کاربران