در حال بارگذاری ...
...

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبرداد:

خراسان شمالی میزبان سومین جشنواره سراسری تئاتر آیات

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبرداد:

خراسان شمالی میزبان سومین جشنواره سراسری تئاتر آیات

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از برگزاری جشنواره تئاتر آیات از اول تا سوم بهمن در خراسان شمالی به صورت مجازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خراسان شمالی، ابوالحسن حیدری با بیان این که راه یافتگان به این مرحله می توانند تا 25 دی آثارشان را از طریق سی دی برای داوری به این جشنواره ارسال کنند، افزود: در حال پیگیری به منظور نمایش آثار از طریق سایت های معتبر و مرجع هستیم.
وی با بیان این که 8 اثر از 7 استان کشور موفق به راهیابی به مرحله نهایی این جشنواره شده اند، اظهارکرد: «قند خون» به کارگردانی عبدالرضا فتحی از استان مرکزی، «سالمرگی» به کارگردانی پویان عطایی و «برزخ اروی شاعره آتش» به کارگردانی اصغر مرادی از اصفهان و «سپاس نامه هانیه و چند روایت متقاطع» به کارگردانی مرتضی اسدی مرام از کرمانشاه از جمله آثار راه یافته به این جشنواره هستند.
وی اضافه کرد: «می خواستم ببوسمت باران گرفت» به کارگردانی محمد حسن زاده از خراسان رضوی، «مجلس شمرکشی» به کارگردانی کیوان حبیبی از قزوین، «باد سرخ» به کارگردانی کریم عظیمی ججین از اردبیل و «برای عشق» به کارگردانی امیرحسین جان نثار از خراسان شمالی از دیگر آثار راه یافته به جشنواره سراسری تئاتر آیات هستند که طی 3 روز با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
وی در ادامه با بیان این که اطلاع رسانی و اعلام فراخوان جشنواره سراسری تئاتر آیات از اسفند سال گذشته آغاز شد، اظهارکرد: ابتدا 76 متن نمایشی از 26 استان کشور به این جشنواره ارسال شد که پس از بازخوانی متون توسط هیئت داوران متشکل از علی عابدی، علیرضا صمدی شادلو و علی حاتم نژاد، 23 اثر از 11 استان به مرحله بازبینی راه یافتند.
گفتنی است؛ سومین جشنواره سراسری تئاتر آیات به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و به دبیری «حسین فرخنده»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از اول تا سوم بهمن در خراسان شمالی برگزار می شود.
این گزارش حاکی است، این جشنواره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و با مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز هنرهای نمایشی کشور برگزار می شود.