در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی خبرداد:

رقابت ۸ اثر در جشنواره تئاتر آیات

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از انتخاب هشت اثر نمایشی برگزیده از هفت استان کشور توسط داوران بخش بازبین جشنواره سراسری تئاتر آیات در خراسان شمالی خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خراسان شمالی؛ حسین فرخنده با اعلام این خبر افزود: از 8 اثر برگزیده 2 اثر از اصفهان و از استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، کرمانشاه، مرکزی، قزوین و اردبیل هر کدام یک اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شده اند. 
وی اظهار کرد: «قند خون» به کارگردانی عبدرالرضا فتحی از استان مرکزی، «سالمرگی» به کارگردانی پویان عطایی و «برزخاروی شاعره ی آتش» به کارگردانی اصغر مرادی از اصفهان، «سپاس نامه هانیه و چند روایت متقاطع» به کارگردانی مرتضی اسدی مرام از کرمانشاه و «میخواستم ببوسمت باران گرفت» به کارگردانی محمد حسن زاده از خراسان رضوی از جمله نمایش های راه یافته به مرحله نهایی جشنواره سراسری تئاتر آیات می باشند. 
فرخنده همچنین «مجلس شمرکشی» به کارگردانی کیوان حبیبی از قزوین «باد سرخ» به کارگردانی کریم عظیمی ججین از اردبیل و نمایش «برای عشق» به کارگردانی امیرحسین جان نثار از خراسان شمالی را از دیگر آثار راه یافته به بخش نهایی این جشنواره برشمرد. 
وی بیان داشت: عباس کریمی، علی عابدی و امین فرحی بازبینی آثار جشنواره سراسری تئاتر آیات در خراسان شمالی را بر عهده داشتند. 
فرخنده تصریح کرد: هنرمندان برگزیده تا 15 دی ماه جاری مهلت دارند اثر نمایشی خود را در قالب cd به دبیرخانه جشنواره سراسری تئاتر آیات مستقر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی ارسال کنند. 
فرخنده با بیان اینکه اطلاع رسانی و اعلام فراخوان جشنواره ملی تئاتر آیات از اسفند ماه ۹۸ آغاز شد، اظهار کرد: ارسال ۷۶ متن نمایشی از ۲۶ استان کشور و پس از بازخوانی متون ۲۱ متن جهت تولید از ۱۳ استان کشور انتخاب و به مرحله بازبینی راه یافتند.
وی خاطرنشان کرد: به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و محدودیت هایی که وجود دارد اجرای آثار، آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان جشنواره سراسری تئاتر آیات به صورت مجازی برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

گفت و گو با عضو هیئت انتخاب آثار جشنواره تئاتر استان خراسان شمالی

پژمان شاهرودی: هنرمندان جوان نیازمند آموزش و سازماندهی هستند
گفت و گو با عضو هیئت انتخاب آثار جشنواره تئاتر استان خراسان شمالی

پژمان شاهرودی: هنرمندان جوان نیازمند آموزش و سازماندهی هستند

پژمان شاهوردی عضو هیئت انتخاب آثار هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی اگر چه ظرفیت های تئاتر در خراسان شمالی را بالفعل می داند که برای بالقوه شدن نیازمند آموزش اساسی در بخش های مختلف است، اما با بررسی آثار از نبود خط کارگردانی در آثار ارائه شده، بهره نگرفتن از متن های خوب و ...

|

نظرات کاربران