در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی خبرداد:

رقابت ۶ اثر نمایشی در جشنواره تئاتر خراسان شمالی آغاز شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از آغاز پانزدهمین جشنواره استانی تئاتر خراسان شمالی خبر داد و گفت: در این جشنواره ۶ اثر نمایشی با هم رقابت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خراسان شمالی، حسین فرخنده با بیان اینکه پانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی با رقابت 6 اثر نمایشی راه یافته به مرحله نهایی از امروز و به میزبانی شهرستان اسفراین آغاز شد، گفت: این آثار از میان 14 اثر رسیده به  این دوره از جشنواره انتخاب شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی افزود: در این جشنواره آثار نمایشی «میراث» به کارگردانی «محمود آزاد»، «عامدانه، عاشقانه» به کارگردانی «علی کاملی»، «درد سرهای مرد مرده» به کارگردانی «مخدره شفیعی» و «دستور از بالا» به کارگردانی «محمد یحیی آبادی» و «مهدی بختور»  طی دو روز در مجتمع فرهنگی و هنری  نسیم اسفراین در دو نوبت  30: 10 و 17 به روی صحنه می رود و مورد داوری قرار می گیرد. 

وی افزود: دو اثر نمایشی «باران اگر بخواهد» به کارگردانی «احسان کمالی» و «نوه بچه شوفر» به کارگردانی «امیرحسین جان نثار» نیز روز جمعه در پلاتو شمس و تالار گلشن بجنورد در نوبت  30: 10 و 17  به روی صحنه می رود و در نهایت دو اثر برای حضور در جشنواره تئاتر فجر معرفی می شود. 

فرخنده با بیان این که با وجود همه مشکلات و محدودیت های کرونایی گروه های نمایشی با رعایت پروتکل های بهداشتی، دست به تولید زدند، تصریح کرد: این امر نشان از اراده قوی تئاتر استان است که در این شرایط و با وجود محدودیت ها دست از تلاش برنداشتند و نگذاشتند تا چراغ تئاتر خاموش شود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان این که این جشنواره تا 28 آذرماه ادامه دارد، اظهار کرد: به منظور رعایت شیوه نامه های بهداشتی، تماشای آثار برای هیئت داوران و عوامل گروه پانزدهمین جشنواره تئاتر استان در دو شهرستان اسفراین و بجنورد  امکان پذیر خواهد بود و در نهایت بیست و هشتم ماه جاری آثار برگزیده از سوی هیئت داوران اعلام خواهد شد.

 فرخنده با بیان اینکه حضور تماشاگران به دلیل شرایط موجود و در اولویت قرار داشتن سلامتی مردم امکان پذیر نیست، اظهار امیدواری کرد در شرایط بهتر بتوانیم اجرای عمومی آثار را با حضور مردم رقم بزنیم.

 




نظرات کاربران