در حال بارگذاری ...

فراخوان دومین دوره اجراهای عموم تئاتر بچه های مسجد منتشر شد

دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری خراسان شمالی با مشارکت ناحیه بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بجنورد «دومین دوره اجراهای عمومی تئاتر بچه های مسجد» را در دی ماه ۱۳۹۷ برگزار می‌کند

به گزارش تئاتر خراسان شمالی و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری خراسان شمالی با مشارکت ناحیه بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بجنورد در تداوم اهداف و سیاستهای خود و با هدف احیای تئاتر بچه‌های مسجد و جهت متمرکز کردن فعالیت‌های هنرمندان مساجد و ایجاد انگیزه بین گروه‌های نمایشی مساجد در نظر دارد "دومین دوره اجراهای عمومی تئاتر بچه های مسجد" ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در موضوعات مختلف دینی، انقلابی، اجتماعی و ... با مضامین مسجد و انقلاب اسلامی، مسجد و دفاع مقدس، مسجد و مدافعان حرم و مسجد و اخلاق را در دی ماه ۱۳۹۷ در گستره استانی برگزار نماید.
مرحله‌ اول: انتخاب متن و اعلام آمادگی
در مرحله اول گروه‌ها باید ضمن انتخاب نمایشنامه‌ای مناسب فایل آن را از طریق شبکه‌های مجازی به شماره همراه که در ذیل فراخوان اعلام شده ارسال نمایند. برای تسهیل در انتخاب متن‌های مناسب با موضوع بچه‌های مسجد که قابل اجرا در مساجد نیز باشند تعدادی متون نمایشی به وسیله نویسندگان مطرح کشور به رشته‌ تحریر درآمده‌ است که در اختیار علاقمندان به تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار خواهد گرفت. عزیزانی که قصد شرکت در این دوره را دارند می توانند با شماره ۰۵۸۳۲۲۸۸۱۱۳دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری خراسان شمالی یا شماره همراه ۰۹۱۵۷۱۹۱۶۶۰ تماس حاصل فرمایند.
مرحله دوم: تمرین و آماده سازی
پس از انتخاب نمایشنامه گروه‌ها باید تمرینات خود را شروع کنند تا به آمادگی برسند. در این مرحله یک نفر به عنوان کارشناس از سوی حوزه هنری خراسان شمالی در تمرین‌ها حضور خواهد داشت و به بهبود کیفیت اثر و محتوای آن کمک خواهد کرد.
مرحله سوم: بازبینی و ارزیابی آثار 
پس از انتخاب متن و تمرین، آثار تولید شده هنرمندان توسط یک هیئت سه نفره مورد بازبینی قرار خواهد گرفت و گروه‌های منتخب مشخص خواهند شد.
مرحله چهارم: اجرا 
گروه‌های منتخب نمایش خود را در مساجد و سایر مکان‌هایی که از قبل مشخص شده اجرا می‌کنند.

 
ضوابط و مقررات جشنواره
به هر یک از گروه‌های منتخب که در این رویداد حضور پیدا کنند به تناسب کیفیت و تعداد عوامل اجرایی کمک هزینه پرداخت خواهد شد.
مدت زمان هر اثر حداقل ۱۰ دقیقه و حداکثر ۱۵ دقیقه باشد.
نمایش‌ها باید تک جنسیتی اجرا شده و قابل اجرا در مسجد و یا محوطه آن باشند.
زمان‌بندی جشنواره
انتخاب متن و اعلام آمادگی: حداکثر تا ۲۰ آذرماه ۱۳۹۷
بازبینی آثار: ۱۰ دی‌ماه ۱۳۹۷
اعلام نتیجه ارزیابی: ۱۱ دی‌ماه ۱۳۹۷
برگزاری: ۱۵ دی‌ماه الی ۲۲ بهمن‌ماه ۱۳۹۷ 
نشانی دبیرخانه: بجنورد بلوار مدرس، مدرس۴۲ (گلچین) حوزه هنری خراسان شمالی دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد  تلفن: ۰۵۸۳۲۲۸۸۱۱۳




مطالب مرتبط

گفت و گو با عضو هیئت انتخاب آثار جشنواره تئاتر استان خراسان شمالی

پژمان شاهرودی: هنرمندان جوان نیازمند آموزش و سازماندهی هستند
گفت و گو با عضو هیئت انتخاب آثار جشنواره تئاتر استان خراسان شمالی

پژمان شاهرودی: هنرمندان جوان نیازمند آموزش و سازماندهی هستند

پژمان شاهوردی عضو هیئت انتخاب آثار هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی اگر چه ظرفیت های تئاتر در خراسان شمالی را بالفعل می داند که برای بالقوه شدن نیازمند آموزش اساسی در بخش های مختلف است، اما با بررسی آثار از نبود خط کارگردانی در آثار ارائه شده، بهره نگرفتن از متن های خوب و ...

|

نظرات کاربران