دبیر سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی:
تولید متون نمایشی نافذ به مقاصد عالی تئاتر رضوی کمک میکند
دبیر اجرایی سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی با بیان اینکه نظریه سازی و مفهوم سازی برای رسیدن به مقاصد عالی این جشنواره امری مهم است، اظهار داشت: در این مسیر تولید متون نافذ می تواند ما را بیشتر به اهداف نزدیک کند
به گزارش تئاتر خراسان شمالی؛ حسین فرخنده در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی که در محل تالار گلشن بجنورد برگزار شد، گفت: در ایام مبارک دهه امامت و ولایت و عید غدیر خم، ارادت هنرمندانه عاشقان امام رئوف را در قالب تئاتر نظاره گر بودیم که با هنر خود، کمر همت به نمایش زیبایی ها و سیره رضوی بستند.
وی تصریح کرد: در سایه سار عنایت امام رضا(ع) دوره دیگری از جشنواره تئاتر رضوی را به تماشا نشستیم که فرصت مناسبی برای تولید آثار ارزشمند با موضوعات دینی بود که ریشه در دلدادگی ارادتمندان به ساحت این امام همام دارد.
وی با تاکید بر اینکه حساسیت های هنری و حساسیت های مذهبی اگر از یکدیگر جدا شوند، سطحی می شوند، عنوان کرد: اهمیت هنر در پیوندش با آموزه های دینی است که جشنواره تئاتر رضوی نیز برای تعالی نیازمند تولید فکر و محتوا است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت: طرح پرسش در خصوص جشنواره تئاتر رضوی و چگونگی تحقق اهداف آن، لازمه پویایی جشنواره است.
فرخنده با دعوت از هنرمندان، پژوهشگران و صاحب نظران در این حوزه، افزود: اگر راه پژوهش مداوم و مستمر گشوده شود، این امر رویدادهای مبارکی را برای جشنواره تئاتر رضوی به همراه دارد.
وی گفت: تولید آثار هنری، منبعی برای مقابله با موج برق آسای تغییر در دنیای امروز است تا مخاطبان را تأمل و افکار آنان را تعمیق دهد.
وی ضمن تشکر از استبال گسترده مردم در این رویداد برگ هنری و تلاش های تمامی دست اندرکاران این جشنواره، عنوان کرد: منتقدان با تحلیل های دقیق راه ارتقای جشنواره را می گشایند.
وی خطاب به هنرمندان حاضر در سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی نیز افزود: جشنواره هرچه زیبایی داشت از حضور شما داشت و اگر کاستی هایی بوده است باید بر عوامل اجرایی ببخشایید.