در حال بارگذاری ...
استاندار خراسان شمالی:

تئاتر بهترین زبان گویای مسائل جامعه است

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه زبان هنر بسیار فصیح و بهترین وسیله برای بیان مسائل روز است، گفت: تئاتر بهترین زبان گویای مسائل جامعه است

به گزارش تئاتر خراسان شمالی؛ محمدرضا خباز در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر در تالار گلشن بجنورد ًبا اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در حوزه هنر تئاتر، خاطرنشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری یک نمایشنامه یا فیلم خوب اثرش از صد سخنرانی مذهبی بیشتر است.

وی اضافه کرد: یعنی می توانیم به وسیله یک هنرنمایی زیبا و پر محتوا به وسیله تئاتر یا سینما به حدی در روح و جان بیننده اثر بگذاریم که صد سخنرانی نتیجه آن را ندارد، زیرا کار سمعی و بصری است.

خباز گفت: وقتی زیارت جامعه کبیره امام رضا(ع) را می خوانیم می گوییم خداوند جهان را بواسطه شما آفریده و بوسیله شما غم و غصه از دل انسان ها رفع می شود.

وی با تاکید بر اینکه بوسیله ائمه اطهار(ع) درهای رحمت الهی باز می شود، خاطرنشان کرد: اعجاز امام هشتم بر همگان آشکار است و هنرمندان  باید سبک زندگی ایشان را برای مردم به زبان هنر بگویند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزود: توجه ویژه و رحمت امام شامل هنرمندان و دست اندرکاران این جشنواره می شود چرا که هدف تبیین سبک زندگی ثامن الحجج(ع) برای مردم است.

خباز زبان هنر گویاترین زبان ها دانست و اظهار کرد: نتیجه تبیین مسائل به زبان هنر تئاتر، آشنایی جامعه با رفتار و کردار رضوی است. 




نظرات کاربران