در حال بارگذاری ...
کارگردان نمایش «جاده کناره» حاضر در سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی:

ترویج فرهنگ رضوی را وظیفه خود می‌دانیم

محمد حسن زاده، کارگردان نمایش نمایش «جاده کناره» از خراسان رضوی با اشاره به اجرای این نمایش در نخستین روز از سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی در تالار گلشن بجنورد، اظهار داشت: به دلیل نعمت همجواری با امام رضا(ع)، پرداختن به موضوع رضوی را وظیفه خود می دانیم و باید تلاش کنیم تا فرهنگ رضوی در جامعه نمود پیدا کند.

به گزارش تئاتر خراسان شمالی؛ نمایش «جاده کناره» که 7 شهریور و همزمان با نخستین روز از سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی روی صحنه رفت، چهار قصه موازی را روایت می کرد که به گفته کارگردان این نمایش، فرجام هیچ یک از این قصه ها گرفتار کلیشه نشده است.

حسن زاده با اشاره به چهارمین تجربه حضور خود در جشنواره تئاتر رضوی، عنوان کرد: جشنواره تئاتر رضوی امروز به یک نهال تنومندی تبدیل شده و مورد اقبال در سراسر کشور قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: این جشنواره امروز به یکی از معتبرترین جشنواره های تئاتر کشور تبدیل شده است که دغدغه عوامل اجرایی در بجنورد برای هرچه مطلوب برگزار شدن جشنواره تئاتر رضوی قابل ستایش است.

وی با تاکید بر اینکه برای ارتقا بخشی سطح کیفیت آثار تولیدی برای این جشنواره باید رنگ و بوی متون تغییر کند، تصریح کرد: مضمون تمام نمایش ها نباید صرفا حول محور شفا گرفتن از امام رضا(ع) تعریف شود بلکه شأن این امام همام می طلبد درنمایشنامه ها چاره ای اساسی اندیشیده شود.

کارگردان نمایش «جاده کناره» حاضر در سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی عنوان کرد: تئاتر موضوعی نباید به سمت کلیشه حرکت کند و اگر در این مسیر گرفتار شود با افت روبرو خواهد شد.

حسن زاده در خصوص مشکلات تئاتر شهرستان ها نیز افزود: این مشکلات ریشه ای بوده که عمده دلایل آن نیز نبود زیرساخت های مناسب، نپرداختن به بحث آموزش و بودجه است.

وی گفت: تئاتر باید به یک ضرورت در سبد کالای خانواده ها تبدیل شود که برای دستیابی به این مهم باید برای این مشکلات چاره ای اندیشیده و حل شود.




نظرات کاربران