در حال بارگذاری ...
آرش دادگر:

محصول رخنه کردن باور در هنر، عرضه آثار ارزشمند است

کارگردان و بازیگر تئاتر با تاکید بر اینکه اعتقاد مردم ایران به امام رضا (ع) عمیق و ریشه دار است، گفت: محصول رخنه کردن باور در هنر، عرضه آثار ارزشمند است.

به گزارش تئاتر خراسان شمالی، آرش دادگر با بیان اینکه جشنواره رضوی موضوعیت دارد و ایده آل به موضوع تئاتر نگاه می کند، افزود: شخصیت امام بالاتر از این حرف است که بخواهیم آن را محدود به یک اجرا در تئاتر کنیم.

وی با بیان اینکه آنچه اعتقاد ایرانیان به حضرت ثامن الحجج(ع) بوده، گسترده و عمیق است، خاطرنشان کرد: از طرفی هنر تئاتر عرصه وسیع و گسترده ای از هنرهای انسان است که محدود شدن به جملات، ظلم بزرگی در حق دو مقوله است.

وی ادامه داد: معتقدم با رخنه کردن باورهای انسانی در هنر، خروجی خوبی را شاهد خواهیم بود که لازمه آن پژوهش گسترده درام نویسان می باشد.

وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر رضوی فرصتی برای بیان قطره ای از فضایل دریایی بی کران است،تاکیدکرد: با این مقوله به سادگی برخورد نشود و هنرمندان به شکل ویژه به موضوع جشنواره های با محتوای دینی بپردازند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه به عنوان کارگردان معتقدم تئاتر ایران به یک تکرار و بیزنس نزدیک شده و سر و سامانی ندارد، خاطرنشان کرد: علت این سر در گمی آن است که نمی دانیم به تئاتر به عنوان کالای فرهنگی یا یک اثر هنری نگاه کنیم

کارگردان و بازیگر تئاتر اضافه کرد: متاسفانه در این عرصه سرمایه گذار و حامی مالی نداریم و به این مقوله به عنوان وسیله ای راه گشا برای ارتقای مناسبت های فرهنگی و اجتماعی توجه نمی شود.

دادگر گفت: تئاتر امروز یک دانش شخصی است که به سمت کالای لوکس شدن در حال حرکت است.

وی تصریح کرد: تئاتر کشورمان نه در قهقرا بوده و نه در اوج و می توان گفت به گونه ای متوقف شده است.

وی خواستار خروج این هنر غنی از انزوا شد و افزود: توجه بیشتر به هنرمند، حمایت مالی از کارگردان و برگزاری جشنواره های مختلف در ایام سال نجات بخش است.

گفتنی است؛ سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی، ٧، ٨ و ٩ شهریورماه امسال در مجموعه تئاتر شهر مرکز خراسان شمالی برگزار می‌شود.




نظرات کاربران