در حال بارگذاری ...
حامد عالمی پور از«دایک» و جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر می گوید

«دایک» ادای دین به مادران فداکار کشورمان است

کارگردان نمایش «دایک» گفت: تقدس واژه مادر باعث شد تا «دایک» را بسازم، جنگ برای همه ما سیاه است و انتظاری که مادران بعد از جنگ برای برگشتن فرزندانشان کشیدند قابل وصف نیست و ما با «دایک» فقط خواستیم ذره ای ادای دین کرده باشیم به تمام مادران فداکار کشورمان.

حامدعالمی پور کارگردان نمایش «دایک» در گفتگو با تئاتر خراسان شمالی گفت: تمام اتفاقاتی که در نمایش «دایک» افتاد به‌صورت کارگاهی بود، از ایده ای که من با آرش فیروزه در میان گذاشتم و او نیز طرح آن را نوشت و هیوا ربانی نمایشنامه نهایی را به گروه تحویل داد.

عالمی پور در ادامه گفت: تقدس واژه مادر باعث شد تا «دایک» را بسازم، جنگ برای همه ما سیاه است و انتظاری که مادران بعد از جنگ برای برگشتن فرزندانشان کشیدند قابل وصف نیست و ما با «دایک» فقط خواستیم ذره ای ادای دین کرده باشیم به تمام مادران فداکار کشورمان.

وی  ادامه داد: جشنواره تئاتر فتح خرمشهر جشنواره ای با امکانات ملی نبود و ما مجبور شدیم خود را با شرایط سالن وفق بدهیم، از کمبود نور تا ناهماهنگی عوامل اجرایی و سالن همه و همه باعث شد تا ما اجرایی حتی در حد تمرینات خود نداشته باشیم که خداروشکر بازهم توانستیم افتخار آفرین باشیم برای استان، «دایک» هنوز در گروه قلب تپنده ای دارد و شاید ادامه دار باشد برای اجراهای مجدد و یا جشنواره ای دیگر، در حال حاضر نمایش «پلاک هشت» را در جشنواره سراسری رضوی خواهم داشت که بازیگر هستم و بعد از آن اثری جدید را با گروه «دایک» شروع خواهم کرد.

عالمی پور در پایان گفت: همیشه میخواستم هر جایزه ای که برای «دایک» دریافت کردم به مادرم تقدیم کنم اما متاسفانه در اختتامیه این جشنواره نشد که با من باشد و میخواهم با افتخار در این گفتگو اعلام کنم که تقدیم مادرم میکنم و از تمام گروه «دایک» تشکر می‌کنم که این اعتماد را به من داشتند تا همراه من باشند.

گفتنی است در این اثر، سید علی محمدی، سیدامیرحسین جان نثار و راضیه بدرانلویی به ایفای نقش پرداختند.

«دایک» اثر برگزیده جشنواره فتح خرمشهر شد.

 




نظرات کاربران