در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین

برپایی جشنواره های ملی، عامل تقویت زیرساخت ها

میزبانی خوب خراسان شمالی از رویدادهای هنری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برپایی جشنواره های ملی را عامل تقویت زیرساخت ها در استان ها دانست و با اشاره به این که فرهنگ و هنر را نمی توان تعطیل کرد، بر میزبانی خوب خراسان شمالی از رویدادهای هنری تاکید کرد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خراسان شمالی؛ «محمدحسین اسماعیلی» با بیان این که یکی از بسترهایی که می تواند در جهت جذب، شناخت و حمایت از استعدادهای فرهنگی و هنری تاثیرگذار باشد برگزاری جشنواره هاست، افزود: اگر این گونه جشنواره ها در مراکز استان ها برگزار شود می تواند اثرات مثبت و ارزنده ای داشته باشد.

وی با اشاره به این که تمرکز همه فعالیت ها در تهران نمی تواند آن طور که شایسته است در بسط فعالیت های هنری و فرهنگی اثرگذار باشد، تصریح کرد: اجرای آن ها در مراکز استان ها هم می تواند به جذب و پرورش استعدادهای هنری بپردازد و هم در توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری در استان ها اثرگذار باشد.

وی با تاکید بر این که نباید نگاه مان صرفاً برگزاری جشنواره باشد، ادامه داد: یکی از دستاوردهای برگزاری جشنواره آیات می تواند تقویت زیرساخت های فرهنگی و هنری باشد و برای این کار مسئولان و متولیان و دستگاه های مختلف باید پای کار بیایند و نیاز فرهنگی و هنری استان را بررسی کنند و بر اساس نیازها و استعدادهایی که وجود دارد، برای توسعه زیرساخت ها اقدام کنند. 

وی در ادامه افزود: فرهنگ و هنر را نمی توان تعطیل کرد و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری و استفاده از ابزارهای هنری برای اشاعه آموزه های دینی و اعتقادی ضرورتی است که هیچ وقت تعطیل بردار نیست.

«محمدحسین اسماعیلی» با اشاره به شرایط کرونایی تصریح کرد: با استفاده از پروتکل ها و موارد و موازینی که وجود دارد باید خودمان را با شرایط تطبیق دهیم و با انجام فعالیت های فرهنگی در بسترهایی که مناسب است، مثل فضای مجازی، اجرای آنلاین و حتی با حضور کمتر تماشاگران سعی کنیم در این حوزه دچار خسارت های بیشتری نشویم.

وی اظهارکرد: با نگاه اجمالی که به برگزاری این گونه جشنواره ها و برنامه ها به ویژه تئاتر رضوی داشتم استان خراسان شمالی را میزبان خوبی دیدم.

وی با بیان این که قزوین به عنوان یکی از پایگاه های تئاتر آیینی و مذهبی و تعزیه همواره در کشور مطرح بوده است و ظرفیت خوبی برای هنر آیینی دارد، افزود: سعی کردیم با برنامه ریزی های جامع و تشکیل انجمن تعزیه و همچنین برگزاری برنامه ها در مناسبت های مختلف از گروه های هنری این استان حمایت کنیم.

گفتنی است؛ جشنواره سراسری تئاتر آیات از اول تا سوم بهمن به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز هنرهای نمایشی کشور به میزبانی خراسان شمالی برگزار می شود.

در این جشنواره قرار است 8 اثر نمایشی با یکدیگر به رقابت بپردازند و آثار برگزیده از طریق فضای مجازی و با قرار گرفتن روی سایت های معتبر و مرجع در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت




نظرات کاربران