در حال بارگذاری ...
با اعلام هیات انتخاب

۳ نمایش به هفتمین رپرتوار تئاتر خیابانی راه یافت

پس از بررسی هئیت داوران، ۳ اثر در هفتمین رپرتوار تئاتر خیابانی به مرحله اجرا رسید.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خراسان شمالی، اکرم صدیقی‌کلاته، رئیس حوزه هنری استان با بیان این که ۲۹ اثر به هفتمین رپرتوار تئاتر خیابانی رسید که در مرحله بازبینی از میان آثار راه یافته در نهایت ۳ اثر برای اجرا انتخاب شد، گفت: نمایش‌های خیابانی «کبوترانه» به نویسندگی میثم سرآبادانی و کارگردانی مهدی فخرانی از گرمه، «مرگ درون» به نویسندگی حنا مقامی‌مقیم و کارگردانی مهدی بختور از اسفراین و «سهم عاشقی» به نویسندگی و کارگردانی انسیه حاجی‌زاده از جاجرم انتخاب شد.

وی ادامه داد:نمایش‌های مرگ درون و سهم عاشقی نیز مشروط به رعایت اصلاحیه هیئت داوران اجرا خواهد شد.

« اکرم صدیفی» با بیان این که آثار را ذکریا شیرمحمدزاده،محمد یحیی‌آبادی و مهدی کشمیری به داوری نشستند،اظهار داشت:با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته آثار منتخب یک اجرا در شهرستان و یک اجرا در مرکز استان خواهند داشت.

وی گفت:خوشبختانه آثار رسیده به لحاظ کمی و کیفی از پیشرفت قابل توجهی در این دوره برخوردار بود و آثار هفتمین رپرتوار تئاتر خیابانی بعد از اربعین حسینی در سطح شهر بجنورد اجرا خواهد شد.

صدیقی همچنین به ورک‌شاپ تخصصی تئاتر خیابانی با حضور امیر حسین شفیعی در شهرستان‌های بجنورد،اسفراین،فاروج،گرمه و جاجرم از ۲۶ تا ۲۸ شهریور ماه اشاره و تصریح کرد:در این ورک‌شاپ ۳ روزه،نقاط ضعف و قوت آثار مورد بررسی قرار گرفت و هنرمندان در راستای ارتقای آثار تولید شده برای رسیدن به مرحله نهایی گام برداشتند.

بر اساس این گزارش نمایش‌های دو روایت به موازات یک خط صاف به کارگردانی حمید عابدی از فاروج،زمانه به کارگردانی محمد بکرانی و تو گوشی به کارگردانی یوسف فخر آبادی از بجنورد،شهادت به کارگردانی محمد کاظم نظم‌آرا از جاجرم،فرکانس به کارگردانی مهدی فخرانی از جاجرم،کبوترانه به کارگردانی سعیده کاویانی از گرمه،سهم عاشقی به کارگردانی انسیه حاجی‌زاده از جاجرم و مرگ درون به کارگردانی مهدی بختور از اسفراین در زمره ۸ آثاری بودند که به مرحله بازبینی راه یافتند.

گفتنی است هفتمین رپرتوار تئاتر خیابانی دفاع مقدس به همت حوزه هنری خراسان شمالی با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و بسیج هنرمندان در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

گفت و گو با عضو هیئت انتخاب آثار جشنواره تئاتر استان خراسان شمالی

پژمان شاهرودی: هنرمندان جوان نیازمند آموزش و سازماندهی هستند
گفت و گو با عضو هیئت انتخاب آثار جشنواره تئاتر استان خراسان شمالی

پژمان شاهرودی: هنرمندان جوان نیازمند آموزش و سازماندهی هستند

پژمان شاهوردی عضو هیئت انتخاب آثار هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی اگر چه ظرفیت های تئاتر در خراسان شمالی را بالفعل می داند که برای بالقوه شدن نیازمند آموزش اساسی در بخش های مختلف است، اما با بررسی آثار از نبود خط کارگردانی در آثار ارائه شده، بهره نگرفتن از متن های خوب و ...

|

غزل ملک‌حسینی، کارگردان نمایش «رویای شیرین عروسک‌ها»

تئاتر باید به مدارس بیاید
غزل ملک‌حسینی، کارگردان نمایش «رویای شیرین عروسک‌ها»

تئاتر باید به مدارس بیاید

کارگردان «رویای شیرین عروسک‌ها» که در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی اجرا داشت، از ضرورت پرداختن به تئاتر و این‌گونه نمایشی در مدارس سخن گفت و آن را لازمه رشد و شکوفایی فردی و اجتماعی دانش‌آموزان دانست.

|

نظرات کاربران