در حال بارگذاری ...

فراخوان یازدهمین جشنواره تئاتر استانی خراسان شمالی منتشر شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از انتشار فراخوان یازدهمین جشنواره تئاتر استان خبرداد.

به گزارش تئاتر خراسان شمالی، حسین ثابت قدم وحید با اعلام این خبر افزود: در سالی که به تدبیر مقام معظم رهبری مزین به نام «اقتصاد مقاومتی و اقدام وعمل» است و به استناد  شیوه نامه اجرایی  اداره کل هنرهای نمایشی، اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی کشور و انجمن هنرهای نمایشی خراسان شمالی یازدهمین جشنواره تئاتر استان در سال 1395 را با هدف ارتقاء سطح کیفی آثار و ارتباط موثر تماشاگران با آثار نمایشی برگزار میکند.

او با بیان اینکه این جشنواره در در سه بخش پژوهشی،  نمایشنامه نویسی و مسابقه برگزار میشود، اظهار کرد: در بخش پژوهشی با توجه به اهمیت مبحث پژوهش در تئاتر، تاثیرگذار بودن آن در ارتقاء سطح کمی وکیفی آثار نمایشی از اهمیت برخوردار است و در بخش آموزش نیز  آثار پژوهشگران مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

ثابت قدم وحید، شعار سال«اقتصاد مقاومتی و اقدام وعمل» با نگاه ویژه به هنر انقلاب، فرهنگ بومی و آئینی خراسان شمالی، فرهنگ رضوی، آموزه های دینی، سبک زندگی و معضلات اجتماعی را از اهم محورهای بخش نمایش نامه نویسی ذکر کرد.

او شرایط پذیرش آثار را تشریح کرد و گفت: آثار باید دارای منابع و ماخذ موثق بر اساس شیوه علمی وپژوهشی باشد، آثار پژوهشی نباید در هیچ نشریه، جشنواره و یا تارنمایی منتشر شده باشد، شرکت کنندگان می‌توانند فرم در خواست جشنواره را تکمیل  و به همراه 3 نسخه از اثر و رزومه نویسنده به دبیرخانه جشنواره تا تاریخ 30/4/95 ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی آخرین مهلت ارسال  آثار و سایر مدارک  را  تاریخ 20/4/95، ذکر کرد و افزود: بازبینی آثار دهه سوم مرداد ماه به پایان می‌رسد و دهه سوم  شهریورماه جشنواره برگزار خواهد شد.

حسین ثابت قدم وحید خاطرنشان کرد: علاقمندان می توانند برای شرکت در این جشنواره و یا کسب اطلاعات بیشتر به سایت khsh.farhang.gov.ir  و یا به نشانی بجنورد- خیابان تربیت- مجتمع فرهنگی هنری گلشن- دبیرخانه یازدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان شمالی مراجعه و یا با شماره 32244115 تماس حاصل کنند.




نظرات کاربران