در حال بارگذاری ...
ارمغان بهداروند:

اولویت مدیریت تئاتر کشور اصالت بخشی به گروه های تئاتری است

رییس انجمن هنرهای نمایشی کشورگفت: اولویت مدیریت تئاتر کشور اصالت بخشی به گروه های تئاتری است.

به گزارش تئاتر خراسان شمالی به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ ارمغان بهداروند در انتخابات هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی خراسان شمالی که در تماشاخانه شمس بجنورد برگزار شد، با اشاره به آیین نامه جدید انجمن، گروه محوری را از سیاست های حوزه تئاتر کشورخواند و گفت: حرکت به سمت حرفه ای شدن تئاتر دراستان ها با انسجام گروه های تئاتری شکل می گیرد.

وی با بیان اینکه خواسته همه هنرمندان این است که در تصمیم گیری ها و در فرآیند مدیریت تئاتر خودشان تاثیر گذار و تعیین کننده باشند، گفت: برهمین اساس انجمن هنرهای نمایشی کشور این انتخابات را در استان ها برگزار می کند تا هنرمندان در جهت اعتلای تئاتر استان خود گام بردارند.

بهداروند اضافه کرد: مرکز هنرهای نمایشی کشور با تاسیس و اهدا پروانه فعالیت به گروه های نمایشی در صدد این است که تصمیم گیری ها ومدیریت کشور را در حوزه تئاتر به گروه ها واگذار کند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی کشور تصریح کرد: وقتی گروه ها را به صورت حرفه ای تشکیل دهیم، گروه ها متولی تئاتر، تولید و توسعه تئاتر خواهند بود.

ارمغان بهداروند از این انتخابات در شکل ظاهری به معنای شایسته سالاری و در شکل پنهان مشارکت تئاتری ها و گروه های تئاتری در تصمیم گیری های کلان تئاتر یاد کرد و افزود: انتخاب هیئت رئیسه از گروه های تئاتری موجب ارتباط نزدیک، ایجاد فضای تئاتری بهتر و کنش هنرمندانه تری می شود.

وی در ادامه اظهار داشت: 9 گروه ثبت شده در استان خراسان شمالی در حال فعالیت هستند که  3نفر به عنوان هیئت رئیسه انجمن انتخاب می شوند تا فعالیت های تئاتری را به نحو شایسته مدیریت کنند.

بهداروند همچنین درادامه گفت: اداره کل هنرهای نمایشی و انجمن هنرهای نمایشی کشور بیش از پیش در برگزاری مهمترین رویداد تئاتر دینی کشور یعنی جشنواره تئاتر رضوی در کنار هنرمندان استان و ستاد برگزاری این جشنواره خواهند بود.

 وی در خاتمه به تماشاخانه شمس بجنورد اشاره کرد  و افزود: این مجموعه در سراسر کشور یگانه است و مجموعه ای با این وسعت حتی در پایتخت هم وجود ندارد که ضرورت دارد تا هنرمندان استان از ظرفیت های این تماشاخانه به خوبی استفاده کنند و در جهت تولیدات فاخر هنری گام بردارند.

گفتنی است؛ انتخابات انجمن هنرهای نمایشی استان خراسان شمالی با حضور رئیس و معاون انجمن هنرهای نمایشی کشور برگزار شد که درپایان مهدی کشمیری، احسان کمالی و امین فرحی به عنوان اعضای هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی خراسان شمالی انتخاب شدند. 




نظرات کاربران