در حال بارگذاری ...

اجرای نمایش «سربازی به نام شوایک» در بجنورد

معاون هنری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی از اجرای نمایش "سربازی به نام شوایک" در بجنورد خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ حسن عابدی با اعلام این خبر افزود: تنظیم متن، طراحی صحنه و کارگردانی این نمایش را "عباس کریمی" از هنرمندان شهرستان بجنورد و کاری از گروه هنری همراه  و نویسنده این نمایش "یاروسلاوهاشک" می باشد.

وی اظهار داشت: موضوع این نمایش طنز اجتماعی، تاریخی در ارتباط با عامل و شروع جنگ جهانی اول و در اثر ترور ولیعهد اتریش اتفاق افتاده است همچنین این نمایش موقعیت انسان ها در شروع بحرانی مثل جنگ می پردازد...

عابدی تصریح کرد: در این نمایش جواد پورسعید، زهره محمدی، اسحاق فرنود، امیرحسین جانثار، پرنیان گل محمدی، فاطمیا خسروی، الهام هاشمی، سپیده رضا خواه، جواد عباس زاده و محمد کریمی مقدم نقش آفرینی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: نمایش "سربازی به نام شوایک" از 24 تا 30 بهمن ماه امسال در تالار حافظ بجنورد برای عموم به روی صحنه می رود.

عباس کریمی متولد سال 1346 دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد تاریخ ایران اسلامی که تا کنون نویسندگی و کارگردانی نمایش هایی از جمله" چشمان بسته از..."، "جیک جیک ماگنجشک ها به خانه بازمی گردیم"، "ماجراهای عجیب یک شب و یک روز" و... را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. 




نظرات کاربران