در حال بارگذاری ...
با رویکرد سلامت روان و تاب آوری کودکان و نوجوانان

جشنواره «دستالوگ» در بجنورد برگزار می‌شود

جشنواره مجازی نمایش عروسکی دستالوگ ‌در خراسان شمالی به دبیری پریا ضیایی برگزار می شود

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر  از خراسان شمالی؛ جشنواره مجازی نمایش عروسکی کودکان و نوجوانان دستا_لوگ ( وقتی که دست ها نمایش می دهند) در استان خراسان شمالی برگزار می شود.
پریا ضیائی دبیر جشنواره گفت: طرح تفصیلی جشنواره دستا_لوگ را با رویکرد سلامت روان و تاب آوری کودک و نوجوان، در ایام کرونا، نگاشته است. بازیگران اصلی، دستان خلاق کوچکی هستند که در خانه و به همراه خانواده، ویدئوهای کوتاه زیر ۳ دقیقه خودرا تصویر برداری میکنند و به دبیرخانه ارسال مینمایند. وی افزود گروه سنی شرکت کنندگان، از ۵سال تا ۱۹سال میباشد و تاکنون تعداد ۶۰ اثر به دبیرخانه رسیده است.
مهلت ارسال آثار به این جشنواره از ۲۵ آذر ماه تا پایان دی ماه ۱۳۹۹اعلام شده است. 
همچنین، آقای داوود کیانیان، مدیر بنیاد نمایش کودک و رئیس افتخاری جشنواره دستا_لوگ ، نیز بر اثرگذاری جشنواره بر خلاقیت کودکان و نوجوانان تاکید نمودند و گفتند: ما همه از هم می آموزیم و همه از《 کودکان》 می آموزیم.
 این جشنواره به همت موسسه چند منظوره پژواک و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال برگزاریست.
پریاضیایی دبیر جشنواره نمایش عروسکی دستالوگ با بیان اینکه جشنواره غیر رقابتی برگزار میشود، خبرداد که تمامی آثار ارسالی، توسط کارشناسان نمایش خلاق، خانمها آناهیتاغنی زاده،  فائزه فیض و مژگان وثوقی، مورد ارزیابی قرار میگیرند.
 آدرس صفحه مجازی جشنواره؛ 
@fest_dastalog




مطالب مرتبط

گفت و گو با عضو هیئت انتخاب آثار جشنواره تئاتر استان خراسان شمالی

پژمان شاهرودی: هنرمندان جوان نیازمند آموزش و سازماندهی هستند
گفت و گو با عضو هیئت انتخاب آثار جشنواره تئاتر استان خراسان شمالی

پژمان شاهرودی: هنرمندان جوان نیازمند آموزش و سازماندهی هستند

پژمان شاهوردی عضو هیئت انتخاب آثار هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی اگر چه ظرفیت های تئاتر در خراسان شمالی را بالفعل می داند که برای بالقوه شدن نیازمند آموزش اساسی در بخش های مختلف است، اما با بررسی آثار از نبود خط کارگردانی در آثار ارائه شده، بهره نگرفتن از متن های خوب و ...

|

غزل ملک‌حسینی، کارگردان نمایش «رویای شیرین عروسک‌ها»

تئاتر باید به مدارس بیاید
غزل ملک‌حسینی، کارگردان نمایش «رویای شیرین عروسک‌ها»

تئاتر باید به مدارس بیاید

کارگردان «رویای شیرین عروسک‌ها» که در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی اجرا داشت، از ضرورت پرداختن به تئاتر و این‌گونه نمایشی در مدارس سخن گفت و آن را لازمه رشد و شکوفایی فردی و اجتماعی دانش‌آموزان دانست.

|

نظرات کاربران