در حال بارگذاری ...
حاشیه های زیبای اختتامیه سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی

گرامیداشت یاد عزت الله انتظامی تا قول استاندار برای تداوم جشنواره

پرونده سیزدهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی شب گذشته بسته شد. هیجان انگیز ترین بخش جشنواره، آیین اختتامیه است که با برنامه های در نظر گرفته شده و نیز حاشیه های زیبایی که به همراه داشت، نقشی خاطره انگیز در ذهن حضار بر جای گذاشت

به گزارش تئاتر خراسان شمالی؛ آیین اختتامیه این رویداد هنری و ملی، ساعت ٢٠ و در محل تالار گلشن با حضور مسئولان، مردم و هنرمندان علاقه مند و حاضر در سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی برگزار شد.

گرامیداشت یاد عزت الله انتظامی از برنامه هایی بود که مورد توجه هنرمندان حاضر در سالن قرار گرفت و پخش کلیپی از فعالیت هنری او در عرصه سینما باعث شد تا حضار به احترام استاد عزت الله انتظامی و گرامیداشت خاطره اش، بایستندو برای دقایقی آقای بازیگر را تشویق کنند.

سخنرانی استاندار خراسان شمالی نیز با روایت گری دکتر خباز از سال های دور خدمت خود در مشهد همراه شد که در جریان آن، خاطره شفا یافتن خیر مدرسه سازی را روایت کرد که تا قبل از عنایت امام رضا(ع) با ٥ بیماری دست و پنجه نرم می کرد؛ این روایت که به گفته استاندار می تواند دستمایه تولید یک نمایشنامه برای تئاتر رضوی نیز قرار بگیرد، به دلیل لحن شیوا در بیان و جذابیتی که این خاطره داشت، مورد توجه شرکت کنندگان قرار گرفت.

دوتار نوازی همراه با خوانندگی به زبان ترکی محلی از سوی استاد عیسی قلی پور که از بازماندگان بخشی های شمال خراسان و مفاخر بزرگ عرصه موسیقی در استان است، شور و نشاط جشنواره را دو چندان کرد و حضار از نوای دلنشین ساز دوتار و صدای استاد بخشی به وجد آمدند.

یکی از عوامل نمایش "سنگ بست" از سیستان و بلوچستان که به نمایندگی از نویسنده نمایش برای دریافت جایزه به روی سن آمد، از دغدغه مردمان این دیار گفت و از کسانی که صدای او را می شنوند خواست تا قدر آب را بدانند و از مسئولان خواست تا فکری برای هامون داشته باشند.

هنرمندان حاضر در سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی، کودکان محک و سرطانی را در آیین اختتامیه این جشنواره فراموش نکردند و حمایتِ آنان از سوی یکی از هنرمندان مورد اشاره قرار گرفت، حامد عالمی پور بازیگر نمایش "پلاک٨" از بجنورد نیز هنگام دریافت جایزه تقدیرشده بازیگر مرد، جایزه خود را به یکی از کودکان سرطانی تقدیم کرد.

پخش کلیپی از هر ٨ اجرای جشنواره، بخش دیگری از برنامه های اختتامیه بود که باعث شد گروه های تئاتری با دیدن تلاش های خود در طی جشنواره به وجد آمده و این تلاش ها را مورد تشویق قرار دهند.

پیشکسوتان تئاتر خراسان شمالی بخشی از اجرای آیین اختتامیه تئاتر رضوی را بر عهده گرفتند و علیرضا صمدی شادلو، بهمن توکل، محمد مهنانی و غلامرضا داورپناه از پیشکسوتانی بودند که اسامی برگزیدگان را اعلام و آنان را برای دریافت جایزه به روی سن دعوت کردند.

 واکنش استاندار خراسان شمالی نسبت به سخنان یکی از هنرمندان حاضر در جشنواره که از روی سن در خصوص نگرانی خود نسبت به بود و نبود جشنواره در سال آینده می گفت، موجب دلگرمی و خوشحالی هنرمندان علاقه مند به تئاتر رضوی شد، دکتر خباز بیان کرد: جشنواره تئاتر رضوی همچنان در بجنورد برقرار و بردوام خواهد ماند و این مهم در جلسه شورای اداری تصویب و با جابجایی مدیریت ها تغییر نخواهد کرد.

استاندار خراسان شمالی همچنین خبری خوش نیز برای هنرمندان تئاتر استان داشت و قول داد تا در سفر قریب الوقوع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان، موضوع کمبود سالن برای تمرین و اجرای تئاتر مطرح و موضوع تا حصول نتیجه پیگیری شود.




نظرات کاربران