در حال بارگذاری ...
کارگردان نمایش «پلاک8» حاضر در سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی:

جشنواره تئاتر رضوی برای بالندگی بیشتر، نیازمند متونی قوی است

سعید آقایی، کارگردان نمایش «پلاک۸» معتقد است: جشنواره رضوی بهانه خوبی برای هنرمندان تئاتر است تا آثار جدیدی را تولید و به نمایش بگذارند و آنچه در این جشنواره حائز اهمیت بوده، نمایشنامه است و در این بخش ما نیازمند متونی با کیفیت و قوی هستیم.

به گزارش تئاترخراسان شمالی؛ تماشاخانه شمس بجنورد، 7شهریورماه جاری و در روز نخست سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی، میزبان نمایش«پلاک8» به نویسندگی سیدعلی موسویان و کارگردانی سعید آقایی شد، نمایشی که محصول استان خراسان شمالی بود.

سعید آقایی کارگردان این نمایش در خصوص نحوه شکل گیری«پلاک8» گفت: این نمایش به پیشنهاد دوستان و با همفکری جمعی از هنرمندان استان برای جشنواره آماده شد.

وی با اشاره به اینکه هنرمندانی که در گروه تولید این اثر حضور دارند، انگیزه زیادی برای پرداختن به هنر تئاتر دارند، عنوان کرد: این انرژی، انگیزه من را نیز برای ارائه یک کار باکیفیت تر بیشتر میکرد.

وی تصریح کرد: تولید تئاتر یک سرمایه گذاری پر ریسک است و هم به لحاظ زمانی و هم سرمایه ای، هزینه می برد، اما هنرمندان خراسان شمالی نشان دادند نشان دادند تمام مشکلات را به جان می خرند تا در تولید تئاتر فعال باشند.

کارگردان نمایش «پلاک8»  حاضر در سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی در پاسخ به این سوال که آیا جشنواره توانسته است انتظارات آنها را در کیفیت بخشی به آثار برآورده کند، اظهار داشت: هر رویداد هنری بعد از گذشت چندین سال از برگزای، طبیعی است که فراز و فرودهایی را تجربه کند که جشنواره تئاتر رضوی نیز از این قائده مستثنا نیست.

آقایی افزود: در جشنواره تئاتر رضوی نیز این نوسان وجود دارد و به نظر من که البته نمی شود آن را معیار قرار داد، از نگاه جدی به این جشنواره از سوی سیاستگذاران آن کاسته شده است.

وی تصریح کرد: عوامل ستاد اجرایی در مرکز خراسان شمالی آنچه را که می توانند انجام می دهند اما جشنواره تئاتر رضوی برای اینکه به لحاظ محتوایی به رشد و بالندگی برسد نیازمند نگاه ویژه از سوی سیاستگذاران این جشنواره است.

این کارگردان بجنوردی، هنر تئاتر را هنر ارائه می داند و در خصوص برنامه خود برای اجرای عموم «پلاک8»  نیز گفت: امیدوار هستیم تا مخاطبان به تماشای اثری که تولید شده است بنشینند و برای اجرای عموم آن تلاش می‌کنیم.




نظرات کاربران