در حال بارگذاری ...
بهزاد فراهانی در آستانه برگزاری سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی:

هنر تئاتر، به وسیله هنرمندان همیشه سرپا است

بهزاد فراهانی اظهار کرد: اینکه تا چه حد دولت و حاکمیت بستر رشد تئاتر را فراهم کرده باید از صاحب نظران پرسید اما واقعیت غیرقابل انکار، درخشش هنرمندان و درام نویسان در تمام مقاطع زمانی بوده که در فراز و نشیب های زمان هرگز از هنر خود دست نکشیده اند.

بهزاد فراهانی در گفتگو با ستاد خبری سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی گفت: اینکه تا چه حد دولت و حاکمیت بستر رشد تئاتر را فراهم کرده باید از صاحب نظران پرسید اما واقعیت غیرقابل انکار، درخشش هنرمندان و درام نویسان در تمام مقاطع زمانی بوده که در فراز و نشیب های زمان هرگز از هنر خود دست نکشیده اند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره ها با هر عنوانی از جمله تئاتر رضوی اثربخش است، تاکید کرد: امروز لازمه رشد هرچه بیشتر هنر تئاتر برگزاری جشنواره های مختلف و ایجاد رقابت سالم میان هنرمندان است.

وی خاطرنشان کرد: رقابت در خلق آثار فاخر، حرکتی پسندیده است که باید روز به روز در این حوزه ورود یافته و بیشتر تلاش کنیم.

هنرمند پیشکسوت عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون با بیان اینکه تئاتر هنری است که کمترین اسپانسر و حامی را دارد، اظهار کرد: با این وجود به همت هنرمندان با غیرت همیشه سرپا بوده و هیچگاه سر فرود نیاورده است.

فراهانی با بیان اینکه بزرگ ترین افتخار و سرمایه زندگی ام این است که امروز شاگردهایی که در سال های مختلف پرورش داده ام، در عرصه تئاتر خوش می درخشند، اضافه کرد: این خود یک ارزش است و امروز شاگردانم در عرصه نمایش نامه نویسی و بازی بر روی صحنه، هنرمندانی موفق اند. وی گفت: پتانسیل بزرگ هنرمندان کشورمان با توجه و حمایت بیش از هر زمانی شکوفا شده و باعث دلگرمی می شود.

وی هنر در ایران را غنی و نشات گرفته از تاریخی کهن دانست و اظهار کرد: برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری تحت هر عنوانی شایسته است و از هنرمندان عرصه تئاتر انتظار دارم با تولید آثار پژوهشی فاخر به فکر رقابت های بین المللی و درخشش در سطح دنیا باشند.

گفتنی است؛ سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی، ٧، ٨ و ٩ شهریورماه امسال در مجموعه تئاتر شهر مرکز خراسان شمالی برگزار می‌شود.




نظرات کاربران