در حال بارگذاری ...
ایرج راد:

کیفیت و تائیرگذاری جشنواره تئاتر رضوی تا کنون مطلوب بوده است

در جشنواره های تئاتر باید بیشتر به گروه ها پرداخته شود و حواشی بیشتر از مسائل و دغدغه های گروه های نمایش نباشد.

ایرج راد در گفتگو با ستاد خبرگزاری سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی گفت: در جشنواره های تئاتر باید بیشتر به گروه ها پرداخته شود و حواشی بیشتر از مسائل و دغدغه های گروه های نمایش نباشد.

وی تصریح کرد: گروه هایی که در طی سال کار می کنند و زحمت می کشند و به هر شکلی برای حضور در جشنواره ها مورد انتخاب قرار می گیرند باید امکاناتی در اختیار آنها قرار گیرد تا بتوانند تاثیرگذار باشند.

وی با تاکید بر اینکه آثاری که در جشنواره ها حضور پیدا می کنند برای اجراهای عموم باید حمایت شوند، عنوان کرد: در خصوص جشنواره تئاتر رضوی نیز خیلی متوقع نیستیم و همین که کمک ها بیشتر در راستای خود گروه های تئاتری قرار می گیرد سبب کیفیت مطلوب این جشنواره شده است.

وی با اشاره به اینکه هر جشنواره های در طول دوران برگزاری خود با افت و خیزهایی مواجه می شود، گفت: در طول سال های گذشته از نزدیک شاهد برگزاری جشنواره تئاتر رضوی بوده ام و این جشنواره تا کنون توانسته است در مجموع، نقش تاثیرگذاری خود را به خوبی ایفا کند.

این بازیگر و کارگردان برجسته تئاتر کشور، جشنواره تئاتر رضوی را فرصتی برای گروه های تئاتری دانست که به علت کمبودها، امکان اجرا جز در شهرستان های خود را ندارند و به واسطه این جشنواره می توانند برای مخاطب بیشتری ، اثر خود را به روی صحنه ببرند.

راد همچنین فضای رقابت در جشنواره تئاتر را عاملی برای بهتر شدن آثار نمایشی برشمرد و افزود: هر تئاتری که اجرا می شود، اگر درونمایه ای مرتبط با مسائل انسانی و اخلاقی داشته باشد به راحتی می تواند با روح مخاطب پیوند بخورد.

وی تصریح کرد: دین خارج از اخلاق نیست و آثاری که مشخصا با موضوعات دینی و تاریخی به روی صحنه می رود می تواند در جهت اصلاح روابط انسانی و گسترش مسائل متعالی اخلاقی به مخاطب کمک کند که جشنواره تئاتر رضوی از این حیث، حائز اهمیت است.

گفتنی است؛ سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی، ٧، ٨ و ٩ شهریورماه امسال در مجموعه تئاتر شهر مرکز خراسان شمالی برگزار می‌شود.




نظرات کاربران