در حال بارگذاری ...
مدیرکل صدا و سیمای خراسان شمالی در آستانه برگزاری جشنواره تئاتر رضوی:

صدا و سیمای خراسان شمالی با تمام ظرفیت برنامه های جشنواره تئاتر رضوی را پوشش می دهد

قربانی جم گفت: قول هماهنگی حضور شبکه های ملی و استانی برای پوشش جشنواره تئاتر رضوی را به مسئولان فرهنگی استان داده ایم و تمام تلاش مان بر اطلاعی رسانی این رویداد فرهنگی در طول زمان برگزاری سیزدهمین جشنواره تئاتررضوی خواهدبود.

به گزارش خراسان شمالی ستاد خبری سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی،قربانی جم مدیرکل صدا و سیمای خراسان شمالی اظهار کرد: قول هماهنگی حضور شبکه های ملی و استانی برای پوشش جشنواره تئاتر رضوی را به مسئولان فرهنگی استان داده ایم و تمام تلاش مان بر اطلاعی رسانی این رویداد فرهنگی در طول زمان برگزاری سیزدهمین جشنواره تئاتررضوی خواهدبود..

وی یادآورشد: در طول زمان برگزاری جشنواره با حضور کارشناسان برنامه های تخصصی برگزار و جشنواره تحلیل می شود و در آئین اختتامیه نیز هدف گذاری ، پخش زنده برنامه از یکی از شبکه های ملی و شبکه اترک است.

وی با تاکید بر اینکه شبکه استانی اترک خراسان شمالی حامی هنرمندان است، خاطرنشان کرد: نیاز جامعه است که تئاتر در سبد فرهنگی خانوار سهمی داشته باشد و اجراهای خیابانی در طول زمان برگزاری جشنواره نیز اثرگذار و مهم است.

این مسئول از همه متولیان فرهنگ دوست خراسان شمالی خواست که برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره تئاتر رضوی تلاش کنند تا آنچه شایسته استان باب الرضا(ع) و فرهنگ ناب رضوی است، محقق شود.

شرط بین المللی شدن جشنواره ها، خودباوری است

مدیرکل صدا و سیمای خراسان شمالی در ادامه سخنان خود شرط خودباوری نه جشنواره تئاتر رضوی بلکه همه برنامه های فرهنگ و هنری را، خودباوری در ارائه آثار فاخر ذکر کرد.

قربانی جم با بیان اینکه وقتی پیشوند بین المللی به برنامه ای زده شد، انتظارات بسیار بالا می رود، تاکید کرد: البته ماندگاری هر اثر بیان آن در قالب هنر است و هنرمندان باید از این ظرفیت حداکثر بهره را ببرند.

 

وی ادامه داد: هنر بصری قدرت ماندگاری دارد برای نمونه قبل از سریال مختارنامه ، مردم جامعه آشنایی چندانی با این شخصیت نداشتند، اما ساخت سریال و به صحنه کشیدن حقایق زندگانی وی، اذهان را روشن ساخت ومطالعه کتابی هایی دررابطه بازندگی آن بزرگواررواج یافت .

 

وی از کارشناسان عرصه تئاتر خواست که موشکافانه و حساس به موضوع تئاتر رضوی بپردازند و نکات ظریف زندگانی پر برکت امام رضا(ع) را به نمایش درآورند.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان شمالی شرط مطرح شدن جشنواره تئاتر رضوی در عرصه های بین المللی را بلوغ آن دانست و افزود: امروز در زمینه صدور انقلاب به دنیا که حرکتی فرهنگی است موفق بوده ایم و این نشان می دهد برای معرفی فرهنگ رضوی هم می توانیم به خودباوری هنرمندان تکیه کنیم.

قربانی جم با تاکید بر اینکه نام امام رضا(ع) نامی بزرگ است، از کارشناسان و داوران حوزه تئاتر و نمایش خواست که به آثار بسیار دقیق، علمی و تخصصی نگاه کنند.

وی در بخشی از سخنان خود تئاتر را مادر و فرهیخته ترین همه هنرها دانست و گفت: انتقال مفاهیم انسانی به دست هنر آسان است و انتصاب آن به نام مبارک ثامن الحجج(ع) غنیمتی ارزشمند به شمار می رود.

وی اضافه کرد: امروز با توجه به شرایط زمانه، جامعه نیاز جدی به برنامه های هنری دارد.

این مسئول هدف شناسی، ورود هنرمندان کار بلد به عرصه جشنواره تئاتر رضوی، خلاقیت در نگارش و انتخاب متون صحیح نمایش نامه به صورت حرفه ای و واقعیت گرایی را شرط اساسی موفقیت جشنواره تئاتر رضوی دانست.

قربانی جم یادآورشد: جشنواره رضوی تجلی حقایق والای انسانی و زمینه ترویج فرهنگ ناب رضوی است.

وی بنای اولیه در ساخت اثری قابل تقدیر را نوشتن داستان بر اساس پژوهش علمی دانست و افزود: مرحله بعد استفاده از گروهی حرفه ای برای نمایش است که خوشبختانه در تمام نقاط این سرزمین جوانانی با استعداد در عرصه نمایش در حال فعالیت اند وهنرمندان باید دست به خلق نمایش خوبی بزنند و با دل خود کار کنند.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان شمالی، جامعه ماشینی امروز را گرفتار در پرخاشگری‌ها و بداخلاقی هایی دانست که تبیین سعه صدر و ویژگی های رفتاری اخلاقی ائمه معصوم به ویژه امام رضا(ع)، راه درمان آن است.

 

قربانی جم با بیان اینکه اطلاع رسانی در جشنواره برای حضور همه اقشار مختلف مردم و تسهیل گری در حضور مخاطبان ضروری است، اضافه کرد: اثرگذاری برنامه های هنری ارزشی بسیار ملموس است و از مسئولان فرهنگی انتظار می رود این برنامه ها را در طول سال استمرار دهند.

وی تصریح کرد: نیاز امروز جامعه به ویژه نسل جوان است که از طریق هنر، قرآن، نهج البلاغه و فرنگ ناب رضوی در زندگی ها جاری و ساری شود.

گفتنی است؛ سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی ٧، ٨ و ٩ شهریورماه سال جاری به میزبانی استان خراسان شمالی برگزار می شود.




نظرات کاربران