در حال بارگذاری ...
شهردار بجنورد در آستانه برگزاری جشنواره تئاتر رضوی:

شهرداری با تبلیغات گسترده شهری در جشنواره تئاتر رضوی همکاری می‌کند

شهردار بجنورد با اشاره به میزبانی خراسان شمالی از سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی، گفت: شهرداری با تبلیغات گسترده در بیلبوردهای شهری و اختصاص ناوگان حمل و نقل برای تردد هنر دوستان و هنرمندان به تالارها، از این رویداد هنری حمایت می کند.

به گزارش ستاد خبری سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی، روح الله براتیان با اشاره به نقش تئاتر در ترویج و توسعه ارزش ها و فرهنگ دینی، یادآوردش: هنر یک ابزار است برای تعالی بخشیدن به زندگی انسان ها در جوامع امروزی وابزاری برای جذب مخاطب، طرح موضوع و شناخت نیاز جامعه که تجربه منحصر به فردی را به مخاطب القا می کند.

وی اضافه کرد: با عنایت به اینکه جشواره تئاتر رضوی در حوزه مذهب ، با نگرش های دینی و باورهای جامعه ما پیوند دارد، به یقین جایگاه ویژه ای نیز در ترویج فرهنگ دینی دارد.

براتیان تاکید کرد: اما برای موفقیت در این کار، نیازمند توجه وسواس گونه به محتوای متون، اجرای قوی و مطالعه در آموزه های فرهنگی به ویژه آموزه های دینی با برداشتی از زندگی امام رضا (ع) هستیم.

این مسئول در خصوص راهکارهای ارتقای جشنواره تئاتر رضوی از سطح ملی به بین المللی، تصریح کرد: ورود به عرصه های بین المللی نیازمند ارتقای ساختاری تئاتر است، متاسفانه هنوز به لحاظ زیرساختی کمبودهایی در این زمینه وجود دارد.

وی ادامه داد: برای تقویت گروه‌های هنری و حمایت از تمامی جنبه های هنر در راستای به فعل درآوردن توانمندی ها باید تلاش بیشتری انجام گیرد.

شهردار بجنورد یادآور شد: لازم است که نگاهمان به هنر تئاتر بازنگری شود، تنها با شعار و ادعا کاری از پیش نمی رود.

براتیان با بیان اینکه لازم است دست در دست هم، به دور از شعار زدگی در عرصه اقدام وارد کار شویم، تاکیدکرد: باید از گروه های هنری، هنرمندان و دستگاه های دولتی و ... برای ایجاد فضاهای مناسب فعالیت های فرهنگی بهره برد.

وی با تاکید بر اینکه هنر امروز حتی در درمان مشکلات انسان صنعتی و جامعه شهری نقشی محوری یافته است، افزود: هنر می تواند راهگشای ما به دنیایی از احساسات ، با قدرت برانگیختن عواطف انسانی باشد .

وی با طرح این سوال که آیا می توان نگاه اقتصادی را از هنر منفک کرد؟ پاسخ داد: جواب منفی است زیرا اگر بودجه نباشد، امکان تشکیل گروه ها، فعالیت و حتی زمینه بروز یافتن استعدادها میسر نمی شود.

شهردار بجنورد پیش بینی ظرفیت خاصی از سالن ها به مخاطبین شهر میزبان، تبلیغات گسترده از سوی دبیرخانه جشنواره، توزیع بروشور معرف آثار و خلاصه اجراها، راه اندازی کانال اینترنتی در طول برگزاری جشنواره، استمرار فعالیت دبیرخانه جشنواره در طول سال برای استعدادیابی و تشکیل جشنواره عکس تئاتر رضوی که نتیجه کار به نمایش گذاشته می شود را از پیشنهادات خود عنوان کرد.

براتیان یادآور شد: بخشی از بودجه اجرای جشنواره تئاتر رضوی اگر در شهر میزبان، برای ساخت تالار، یا افزایش ظرفیت سالن ها و ... صرف تامین زیرساخت ها شود، بسیار خوشایند خواهد بود.

وی پیشنهادکرد: تور هنری از منتخبین گروه هایی که حائز رتبه برتر شده اند، در طول کشور برگزار شود تا ترویج فرهنگی که مدنظر است به نحو مطلوب و شایسته ای انجام بگیرد.

شهردار بجنورد اظهار امیدواری کرد: با تداوم میزبانی از جشنواره تئاتر رضوی در بجنورد، شاهد بروز استعدادهای جوان در عرصه های فرهنگی و هنری به ویژه از جنس مذهب باشیم که نقطه اتصال انسان به آرامش و آسودگی، تقویت ارتباط معنوی با آموزه های دینی و مذهبی است.

گفتنی است؛ سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی، ٧، ٨ و ٩ شهریورماه امسال در مجموعه تئاتر شهر مرکز خراسان شمالی برگزار می‌شود.




نظرات کاربران